Dette er sponsoreret indhold
Når man skal sælge boliger i dagens Danmark, er der et par ting, der blevet meget vigtige at have styr på i de seneste par år. Præsentationen af huset starter nemlig ikke længere, når interesserede køber kommer til første besøg på huset. Den starter for langt de fleste tilfælde online, hvor kunderejsen er blevet væsentligt optimeret. Hvis man vil sælge en bolig i dag skal man også være skarp til brugeroplevelse og online marketing, da det er en stor del af den rejse kunden er på, før de falder over huset. I denne artikel kigger vi på tre grunde til, at online markedsføring i dag er en forankret del af dét at sælge boliger. Vi kigger blandt andet på hvorfor værktøjer som smartphone og online markedsføringsstrategier som SEO, er blevet så populært for ejendomsmælgere, når de skal sælge huse. Læs derfor med, hvis du vil være klogere på, hvorfor online marketing er en uvurderlig del af bolighandel i 2020’ernes Danmark.
Mobilrevolutionen har gjort al viden tilgængelig
Et af svarene skal blandt andet findes i den mobilrevolution, vi gennemgik i det forgangne årti. Smartphonens udvikling er i dag blevet en vild supercomputer med det nyeste teknologi indbygget. Den gør os i stand til at finde svar på alt, når som helst og hvor som helst. I dag kan vi gå på netbank, lære nye sprog eller blot underholde os via vores mobiltelefoner. Det er også vigtigt i forhold til markedsføring, da det er på denne platform, de fleste boligsøgende gør deres første skridt henimod at finde deres nye hjem. Det er ganske enkelt her, hvor ejendomsmæglere og boligsælgere skal gøre deres indledende arbejde, hvis de gerne vil sælge mange boliger til nye kunder. Mobilrevolutionen har gjort det nemmere for boligsøgende kunder, at lede efter ny bolig på markedet lynhurtigt, og en god indsats i online marketing vil derfor fremhæve de boliger man ønsker solgt. Det giver nemlig et større publikum, og tiltrækker flere potentielle købere til boligen.
Spred budskabet hvor som helst, og når som helst
En anden faktor, hvor online marketing og ejendomssalg hænger uløseligt sammen, er sociale medier og internetannoncering generelt. Vi danskere bruger utrolig lang tid på de sociale medier, og derfor gør det ejendomsmæglere i stand til at ramme os med interessante nye boliger, når som helst og hvor som helst. Sociale medier er nemlig skabt til at ramme specifikke målgrupper med meget præcise budskaber på de platforme, vi opholder os mest på. Dermed er sociale medier og annonceringen hertil et nødvendigt værktøj, hvis man vil sælge boliger i dagens Danmark.
Et godt supplement til fysiske møder
Online marketing er derfor en unik vej til at skabe et potentielt publikum, der ellers ikke ville have set boligen. Dog er der intet, der slår et godt fysisk møder, når der skal sælges boliger. Det er stadigt rundvisningen i huset, der for alvor er der, hvor de fleste mennesker beslutter sig for om de skal købe boligen eller ej. Men derfor skal man ikke undervurdere vigtigheden og værdien af online marketing.