Hulmurs isolering, Besparelse??? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et hus med 50 kvadretmeter kælder, 50 i stueplan og ca 40 på første sal.
Jeg har brændeovn, som bliver brugt hver dag, radiatorene står dog altid tændt, så de åbner i løbet af natten, så man ikke står op til et koldt hus.
Men trods flittig brug af brændovn, har jeg alligevel en fjernvarmeregning på ca 10000kr, hvilket er grotesk højt, taget i betragtning af, at der kun er gulvvarme i 1 rum i kælderen, og første sal, er der kun fyret op til 20 grader.
Så nu overvejer jeg at få hulmursisoleret. Men der er stor forskel på hvor meget de skriver man kan spare. Nogen siger 1500, andre 6000kr.
Hvad er jeres erfaring med det, hvad har jeres forbrug lagt på, og hvad koster det nu???
sep 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 193
Men jeg syntes godt man kan mærke huset holder sig varmer i længere tid. fyret slukket her kl 9 i morges. Der er stadig 22.5 grader inde. 14,3 ude.
Det kommer jo også an på hvor meget hulmur du har. Men det er da bare i at få det gjort. Det skal nok spare sig ind engang.Hvis ikke fra dag 1. Dit hus bliver jo mere værd.
Men de priser de oplyser er normalt i forhold til olie eller el.
sep 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
feb 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
Der er nogle enkelte fuger der skal repareres, men ellers er det i udemærket stand.
Hvis du tænker udvendig isolering, med strukturpuds, så er det økonomisk set ikke en mulighed, desværre.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
feb 2012
Så vidt jeg er orienteret, er der intet isolering i hulmuren , så der burde at være plads til forbedringer.
Da jeg købte huset for 6år siden, blev det i energimærkningen beskrevet som, isoleret over middel, i forhold til huse i de årgange.
jun 2008
Følger: 1 Svar: 7
feb 2012
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Den er svær at svare og sammenligne på, da isolering og besparelse afhænger af rigtig mange ting. Måske du bør undersøge, om I har nogen energi konsulenter som kunne kigge forbi i området og se på de eventuelle besparelser?
Hvis hulmuren er tom idag er der penge at spare men jeg ville afgjort sikre at vinduer og tag/loft er velisoleret før jeg kiggede hulmur....men mange bække små ! Mvh. Anders
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 42
Da vi købte vores 2 planshus i 2009. var der ikek hulmursisoleret og vi havde olie fyr..
1 salen havde el varme som vi lavede om.. Og tidligere ejere havde et årligt olieforbug som kostede mellem 40000 - 50000 kr.. (fuldstændig absurt i mine øjne.) men det passede men de var så også 4 rådne vinduer og varmen piblede bare ud alle steder..
Vi fik hulmus isoleret og fik vores olieforbug ned på 30000 kr ca..
vi har i år fået 4 nye vinduer i og skiftet om til træpille fyr og nu har vi et varmeforbug der hedder mellem 10 - 15000 kr.. (kommer til at afhænge af hvor hård vinteren er )
Så det kan god betale sig at få det isoleret.. Vi fik det papirulds isoleret af Roager tømmerhandel.. Vi gav 50000 kr for det. (hulmors isolerins + etage adskillensen blev også isoleret med papiruld og krybekælderen isoleret med flamingogranulat) og vi fik ca 6000 kr tilbage pga noget tilskud vi kunne søge ..
feb 2012
Ellers mange tak for alle jeres input osv.
Hulmurs isolering, Besparelse???