{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.362 visninger | Oprettet:

Andreas H
Andreas H
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Alternativ til IHC GSM/SMS modul som stand alone {{forumTopicSubject}}

Dette er muligvis primært henvendt til forummets elektrikere, men skulle nogle have fået indstalleret noget lignende er jeg naturligvis også ganske lydhør. smiley

Jeg står over for at skal have monteret en SMS-styring i et sommerhus, så varmen kan tændes hjemmefra, så det ikke er så koldt og fugtigt når man ankommer.

Der er et bredt udvalg af moduller til formålet, men langt de fleste er til varmepumper, og ikke elvarme som jeg skal bruge det til.

Jeg ved at LK har lavet et IHC modul der også kan virke som stand alone, altså som en enhed der virker for sig selv. Men den kræver stadig man investere i en IHC strømforsyning og et udgangsmodul.

Så tænkte om der er nogle der kender til andre systemer der kan det samme, men hvor man ikke behøver så mange dele og gerne til en lavere pris?

Og inden nogle foreslår den lokale elektriker - jeg arbejder der selv og ingen af os har noget erfaring inden for området. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til IHC GSM/SMS modul som stand alone
  • #1   17. jun 2013 Haraldnyborg har en gsm stikkontakt, den minder lidt om et akvarie tænd og sluk ur.... der skal bare simkort i og så kan du med en sms tænde og slukke den.
    Mener den koster 600
    Den kan så ret let ombygges så den kan styre en kreds hvis det er ønskeligt. Jeg ville dog personligt bare sætte den til en elradiator der var central placeret og så bare tænde den nogle timer før jeg dukkede op.

• #2   17. jun 2013 Der var jeg for hurtig med prisen
    (link fjernet)

Alternativt hvis det skal være billigere så kan de også findes til menneskepenge på ebay

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    jun 2008

#3   17. jun 2013 Jeg har godt set den. Men må indrømme at hvis det er samme kvalitet som resten af deres elektronik er det bedre at lade være. Jeg har i hvert fald ikke slået i held med hvad jeg har købt der af den slags. smiley

• Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
    #4   17. jun 2013 En mulighed kunne være en alarm løsning, med udgangs relæ.
    Så får du både alarm og fjernbetjening af varmen, for næsten samme pris.

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    jun 2008

#5   17. jun 2013 Det er vist noget i den stil jeg går efter. Det er noget billigere og som sagt med en ekstra brugbar funktion. smiley

• Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
    #6   18. jun 2013 Husk blot, at de fleste alarmer ikke har et indbygget udgangs relæ, der er stort nok, til at kunne trække en el-varme installation, så du skal have en kontaktor med fx. 20A belastnings strøm, med ind over.

Men det virker, har lavet det mange gange tidligere.

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    jun 2008

#7   18. jun 2013 Har fundet en der kan trække 7-10A på det indbygget relæ og det er kun et enkelt varmepanel det skal trække.

Men uanset hvad kommer det til at komme over et eksternt kontaktsæt, har lidt forskelligt på lager også omkring 20-25A.
    Der er ingen grund til at pine det indbygget relæ når det kan undgåes. smiley

• #8   19. jun 2013 Har haft meget held af den her model flere gange --> (link fjernet)
    og så bare sætte et relæ ind som trækker elradiatoren

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    jun 2008

#9   20. jun 2013 Okay. Jeg har besluttet mig for den her:
    http://www.gsmteknik.dk/GSM_SMS_styringer/gsm-multi

Kommentér på:
Alternativ til IHC GSM/SMS modul som stand alone

Annonce