Alternativ til IHC GSM/SMS modul som stand alone {{forumTopicSubject}}
Dette er muligvis primært henvendt til forummets elektrikere, men skulle nogle have fået indstalleret noget lignende er jeg naturligvis også ganske lydhør.
Jeg står over for at skal have monteret en SMS-styring i et sommerhus, så varmen kan tændes hjemmefra, så det ikke er så koldt og fugtigt når man ankommer.
Der er et bredt udvalg af moduller til formålet, men langt de fleste er til varmepumper, og ikke elvarme som jeg skal bruge det til.
Jeg ved at LK har lavet et IHC modul der også kan virke som stand alone, altså som en enhed der virker for sig selv. Men den kræver stadig man investere i en IHC strømforsyning og et udgangsmodul.
Så tænkte om der er nogle der kender til andre systemer der kan det samme, men hvor man ikke behøver så mange dele og gerne til en lavere pris?
Og inden nogle foreslår den lokale elektriker - jeg arbejder der selv og ingen af os har noget erfaring inden for området.
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Boliger: 1 Svar: 3
Mener den koster 600
Den kan så ret let ombygges så den kan styre en kreds hvis det er ønskeligt. Jeg ville dog personligt bare sætte den til en elradiator der var central placeret og så bare tænde den nogle timer før jeg dukkede op.
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Boliger: 1 Svar: 3
(link fjernet)
Alternativt hvis det skal være billigere så kan de også findes til menneskepenge på ebay
jun 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
jul 2008
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
Så får du både alarm og fjernbetjening af varmen, for næsten samme pris.
jun 2008
jul 2008
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
Men det virker, har lavet det mange gange tidligere.
jun 2008
Men uanset hvad kommer det til at komme over et eksternt kontaktsæt, har lidt forskelligt på lager også omkring 20-25A.
Der er ingen grund til at pine det indbygget relæ når det kan undgåes.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 41
og så bare sætte et relæ ind som trækker elradiatoren
jun 2008
http://www.gsmteknik.dk/GSM_SMS_styringer/gsm-multi
Alternativ til IHC GSM/SMS modul som stand alone