12.995 visninger
|
Oprettet:
Hævning af gangbro. {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer selv at gå igang med at efter isolere en lille smule af gangen, sådan som pengene kommer.
Min plan er at lade den eksisterende gangbro være og så skrue spærtræ oven på den rulle noget isolering ud og ligge en ny gangbro.
Men hvordan er det med lovgivning??
Og hvad for nogle brædder/plader kan i anbefale til gangbro og til opbevaring af julepynt og andet skrammel
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Jeg har gjort præcist som du beskriver....sat spærtræ (245mm*40) på tværs af gangbroen ved hvert spær, skudt brædder ovenpå med 1 cm mellemrum som gangbro og fået lagt granulat ind under gangbro/på loftet
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 50
Hvilke bræder brugte du som gangbro??
Før jeg satte spærtræ stykkerne op fjernede jeg meget af den gamle gangbro og brædderne fra denne blev til sidst brugt til at bygge hylder på spærrene med. Derved er der yderligere afsætningsplads til kasser, poser osv. som ikke skulle stå på midtergangen (2,5 m bred)
jeg valgte så granulat af papiruld da det er let at få lagt ovenpå den gamle isolering men det er en smagssag
aug 2011
Har hørt at man ikke må fjerne den eksisterende da det er en del af konstruktionen
aug 2011
feb 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1
Har sådan et Conta typehus (ved ikke om navnet er stavet korrekt), men skal til at efterisolere loftet og havde dermed tænkt på at hæve min gangbro. Spærene skulle eftersigende være selvbærende spær (gitterspær) som på billedet nedeunder.
Kan jeg bare fjerne brædderne og forhøje med spærtræ?
Mvh.
René
jeg gjorde dette sidste sommer. Jeg fjernede nogle af brædderne på den gamle for at få "hul" nedunder den gamle gangbro så isoleringen kan komme ned i hullerne. Så ca. hvert 3. bræt blev hevet op. Dog sidder det meste af den gamle gangbro stadig under den nye for stabilitetens skyld.
Den nye er bygget af tværstillede stykker spærtræ (45*245) med påskruede brædder på. Jeg ville ikke fjerne den gamle gangbro helt.
Hævning af gangbro.