5.416 visninger
|
Oprettet:
Billigt vs dyrt isolering {{forumTopicSubject}}
Denne weekend er der f.eks Glasuld i jem og fix for 20kr kvm 95mm hvilket jo er en del billigere end f.eks rockwools 95mm
jeg skal have isoleret mit tag med 300mm isolering, og havde tænkt på alm rockwool. men så så ejg lige det tilbud.
mener at have fået afvide jeg ikke kan bruge glasuld da jeg intet undertag har, og så ville det samle fugt og falde sammen.
Nogle der kan be/ afkræfte
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 5 Svar: 202
jan 2009
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 33
jul 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 55
og har ikke undertag, så vil da håbe det er godt nok. (-:
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 5 Svar: 202
Desuden skulle jeg mene at Rockwool vil have nemmere ved at smuldre end glasuld, da jeg husker gamle rockwool, som temmelig svære at samle op, hvis de er gennemblødte, hvorimod glasuld hænger bedre sammen.
Jeg tror ikke det handler om hvilken isolering man bruger, men hvilke tagplader.
Men det er kun gisninger, dog ikke det med at B5 plader ikke behøver undertag.
(det undrer mig at tømmermesteren ikke har svaret...)
jan 2009
mar 2009
Følger: 1 Svar: 1
mht. undretag er der ikke noget krav i gamle konstruktioner medmindre at du lægger nyt tag, men ud mod dine tagplader skal du have vindtæt pap som skal være monteret 5 cm. fra dine lægter. hvis du efterisolerer og ikke monterer vil du få problemer ved et evt. hussalg
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 158
de har været på markedet i årevis og det hved man hvad man har, køber man billig isolering er det som reglt blevet produceret i poloen. og der er kravene ikke så skrappe som her hjemme.
der er et gyldent udtryk ang. byggematrialer du får hvad ud betaler for.
ang. glasuld / undertag. har det intet på sig hvis man bruger en ordentligt glasuld så som Isover. men hjemogfix garentere ikke for deres eget underligt ?
Mvh Casper
jan 2009
jul 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 55
de kan bare producere det billigere
Billigt vs dyrt isolering