{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.106 visninger | Oprettet:

jesper f
jesper f
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

advarsel til NORDLUX lampe {{forumTopicSubject}}

Det er en NORDLUX A/S ANCONA PLAFOND.
Den hænger i rigtig mange hjem.
http://shop.xl-byg.dk/produkter/belysning_el/indendoers_belysning/nordlux_as_ancona_plafond_g9_boerstet_staal.htm

Igennem et stykke tid var vores pærer begyndte at sprænge temmeligt ofte.
Til sidst gik relæet når man tændte lamperne.

Elektrikker kom ud og konstaterede at de havde været sindsyg varme! Isolering på ledninger var næsten væk, så kobber trådene var blottet.
Alt plastic og ledninger var helt hårdt, de knækkede faktisk når man rørte dem.
I lampen står der max 40 watts pære det var også dem vi havde brugt. så han skyndte sig at pille dem ned, det var ikke et rart syn sagde han.
Han havde selv nogen magen til og de skulle også hjem og gennem gåes nu.

Han sagde det var godt vi havde en røgalarm oppe der skal ikke mange grister til at antænde det hele sagde han. Hele hytten er faktisk af træ smiley puha

Det var egentlig bare som en oplysning jer.
Så kunne i jo evt tjekke jeres lamper. smiley
Jeg ha lagt nogle billeder ind i et fotoalbum her.

http://www.boliggalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=448

/Jesper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  advarsel til NORDLUX lampe
  • #1   21. apr 2009 undskyld jeg spørger, men hvad havde du forventet???

en pære der bliver omkring 400grader varm der er totalt kapslet inde??

men okay, nu er jeg trikker til dagligt, og kan se sådanne ting, men fremover, så køb noget med et lavenergirør i, og brug så et kvalitetsrør fra osram OL. så undgår du den varme, men det er da fint din instalation ikke har taget skade

men hvor er silikoneledningen som er påkrævet på den lampe???

• Bo S
    Bo S Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 25
    #2   21. apr 2009 Hvad gør silikoneledningen?

• jesper f
    jesper f Tilmeldt:
    aug 2008

#3   21. apr 2009 Jeg havde forventet at sådan noget ikke ville ske???
    Alle forholdsregler er overholdt??

Hvor er der påkrævet en silikoneledningen? spørger fordi ved ikke noget om det, er selv tømre. trikkeren han stået for alt el arbjedet inkl. lampe opsætning med mere??

Forventer da det er i orden.

• #4   21. apr 2009 jah... lavenergirør er vejen frem... go go go smiley

• #5   21. apr 2009 Det gør at ledningen ikke smelter som her! Der har med garanti fulgt små hvide "rør" som man kan skubbe over ledningen, så den er beskyttet imod varmen!
    Desuden er din installation heller ikke iorden. Der mangler en afstandsring på dit lampeudtag da det er brandfarligt materiale dit loft. Havde PL-dåsen (den orange) været plan med dit loft var det ikke nødvendigt.
    Lille fejl, men alligevel noget der er en del af brandsikringen.

• #6   21. apr 2009 ja og hullet er boret skævt i forhold til PL-dåsen som jeg også ser som noget klyt, men ikke sikkert det er elektrikerens skyld. Det gør det kun svære og få den afstandsring i.

• #7   21. apr 2009 med andre ord... det er en lille brandfælde, der skal ikke mange gnister til der, før at dit loft futter afsted smiley

• Ronni A
    Ronni A Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 31
    #9   21. apr 2009
    > Louise og Ronnie <

Skrevet: 21-04-2009 15:30:22

undskyld jeg spørger, men hvad havde du forventet???
    <-- DET er jo fordelen ved at være forbruger vi skal IKKE tænke over sådan noget det har vi en producent der får lavet en CE mærkning i holland til. er selv elektrikker og ser da lamper der ligner brændte pga varme.. det er rystende men de bliver stadig solgt og vil sikkert blive ved med det smiley har ikke selv de lamper herhjemme men har sat uanede mængder op fordi folk syntes lamper er dyre og bare skal gi noget lys så det jo nemmest a fise ned i et byggemarkedet og købe de billige som er dårlig kvalitet i stedet for at købe igennem vores grosister der sælger nogle ordentlige og JA ofte dyre lamper men det altså også kvalitet hele vejen igennem, det tager kun det halve tid at montere og det holder altså bare længere og den egentligegrund til lampen blev købt den LYSER skam også meget bedre smiley

Er spændt på at høre svaret fra nordlux....

• Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 49
    #10   21. apr 2009 Jeg følger lige med.

• #11   22. apr 2009 Ronni A
    Ja lampen er CE godkendt, men det nytter ikke en skid hvis monterings vejledningen ikker er overholdt! Det gælder både dyre samt billige lamper.
    Men giver dig ret i du får hvad du betaler for. Så jeg venter også på svaret fra Nordlux.

Hilsen Elektrikeren

• jesper f
    jesper f Tilmeldt:
    aug 2008

#12   22. apr 2009 Hold da op! smiley
    Der var sådan en plasticring monteret rundte i hullet ved ikke om det er den i mener?

Den eneste grund til at jeg lavede dette emne var så kunne andre folk tjekke deres lamper, men det er jo ikke sikkert der er noget.

Det var skam ikke for hænge nogen ud eller noget.
    Elektrikker sagde også at han ville kontakte NORDLUX.

• Ronni A
    Ronni A Tilmeldt:
    jun 2008

#13   22. apr 2009 Jesper - Total enig der skal selvfølgelig være monteret de rigtige silicone kabler eller som producenten forskriver de der rør man kan føre over ledningerne som så skulle være nok...

Jesper F - (link fjernet) <-- Sådan en ring der skal sidde i dit loft smiley

• #14   22. apr 2009 ronnie det gør der også, den er bare pillet ud idet den også er brændt, den er da med på billederne

• Ronni A
    Ronni A Tilmeldt:
    jun 2008

#15   22. apr 2009 Louise og Ronnie <- ja det var også bare for at besvare Jesper F`s spørgsmål om det var den vi mente.. smiley

• #16   22. apr 2009 ok. Troede bare den ikke var der!
    Det var nu hellere ikke for at male fanden på væggen.
    Men lad os høre hvad nordlux har og fortælle når i kommer videre med sagen.

• #18   22. apr 2009 hmmm skummelt svar

• Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #19   26. apr 2009 dioder er vejen frem smiley

Kommentér på:
advarsel til NORDLUX lampe

Annonce