2.319 visninger
|
Oprettet:
Køb af hus . {{forumTopicSubject}}
Min forlovede & jeg har fundet det perfekte hus til vores lille familie som består af os og vores lille datter samt to hunde . Huset koster knap 900.000kr .
Men... er der nogle steder på nettet , hvor man kan regne ud hvormeget det vil koste at sidde i osv ? Der står jo altid brutto - netto i annoncerne , men kan det gøres billigere end det der står ?
Når man går i banken for at snakke med dem , låner man så pengene direkte ved dem , eller kontakter de kreditforening ?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig ?
dec 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 48 Svar: 244
jun 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 39
Men vi venter til d.1 , for der kan banken se min kæreste's løn (han har fået nyt arbejde nemlig)
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
de fleste banker har en kreditforening de samarbejder med,
og der er flere måder at gøre det på fastforentet, tilpasningslån,afdragsfrit hvilket der er bedst for jer kommer an på jeres situation og tro på hvad der sker med renten i fremtiden.
dec 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 48 Svar: 244
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Svar: 3
jun 2008
jun 2008
Vi har ikke en stor opsparing . Men vi må bare krydse fingre for at de er søde , selvom det er en svær tid .
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 139
Hav altid en opsparing når man skal købe hus.
Der kommer atid forudset udgifter som foresk.
Kloark/el/vand/forsikring.
jan 2009
for vi må da ikke håbe at der er lavet et budget hvor el og vand er uforudset
der er jo ingen mennesker der er ens og hvis det er det i vil kan i da også sidde i et hus til 900 000 . men et godt råd er at lave et realistisk budget og leve efter det et stk tid så kan man mærke om man vil det.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Svar: 3
de sidste 2 lønseddelser
årsopgørelse fra skat
budgetskema evt
og så snak om et evt rådligheds beløb som i gerne vil have til jer selv hver mdr når alt er betalt.
Siger bare det er grundlæggende ting og det ikke alle som skal se det-nogen skal se mere end andre.. kommer os an på gæld, kontoer, og meget mere.
Men ja en opsparing er bare alfa omega
Hled og lykke
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 57 Svar: 2.367
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 93 Svar: 1.597
Tag boliopstillingen med ...
I skal sikkert også bruge de ting Dolly beskriver.
Jeg skulle i hvert fald og så har banken et system hvor de koder jeres oplysninger ind og så kan i se hvad i vil sidde for inkl. bil og øvrige faste udgifter.
Og jah hav gerne lidt ekstra til istandsættelse etc. Det løber hurtigt op ellers :o)
jun 2008
Vi har tænkt over at vi skal bo i huset i laang tid (gerne resten af livet) da det er vores drømmehus og har alt hvad vi søger . Huset er på 190m2 , så den er ikke for lille til os og de kommende børn :b
apr 2009
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
jan 2009
Køb af hus .