{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.229 visninger | Oprettet:

rasmus j
rasmus j
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

snydt af udlejer... HJÆLP. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nogle spørgsmål ang min lejelighed.
I mine papire står der den er Bruto 120 m2, jeg har en skunk en gang og et vaskerum, skal de regnes med i de m2 jeg betaler for. for det har jeg ikke gjordt og jeg hasr kun fået den til 82,5m2. Det skal også siges at når vi betaler varme, betaler vi for hvor mange m2 vi har, og på deres regnsbab står der at vores lejelighed er 135 m2. er det bare mig eller blir vi snydt totalt her, og hvad kan man gøre... det er vel noget LLO skal hjælpe med...
Hilsen den ulykkelige lejer..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snydt af udlejer... HJÆLP.
  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 49
    #1   30. aug 2009 gangen og vaske rummet skal du jo os regne med smiley

• rasmus j
    rasmus j Tilmeldt:
    nov 2008

#2   30. aug 2009 vaskerummet kan jeg så forstå, men gangen den er da fælles, og i lejekontrakten står der 120 m2 fordelt over 4 værelser.

• #3   30. aug 2009 gang og vaskerum er med i kvm

• Karin
    Karin Hjælpe-administrator

Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #4   30. aug 2009 Normalt bliver alle fællesarealer, så som gang, vaskerum m.m. delt ud mellem de forskellige lejer. Da der jo kun er lejerne til at betale de områder.

• Karin
    Karin Hjælpe-administrator

Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #5   30. aug 2009 Hvordan bliver jeres varme aflæst?

• rasmus j
    rasmus j Tilmeldt:
    nov 2008

#6   30. aug 2009 det blir læst af med sådan en farve pind som sidder på rediatorerne, men det blir ikke brugt til noget alligevel åbenbart.

• michael W
    michael W Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #7   30. aug 2009 kontakt Lejernes LO - de kan hjælpe dig helt præsict

• rasmus j
    rasmus j Tilmeldt:
    nov 2008

#8   30. aug 2009 vi har fast el, hvilket vil sige at vi kan bruge så tosset el vi vil for det beløb vi bruger. så om vinteren bruger vi el rediatore, ja ved godt det er totalt noget svineri, men det er det billigste, så det eneste vi bruger til varme er badene og vandet i vandhanerne. og vi betaler 400 i måneden til varme, og bruger og har aldrig brugt rediatorne. og sidste år skulle vi betale 3500 ekstra, og i år skal vi tetale 1700 ekstra samtidig med at vores nabo skal ha 7700 tilbage i varme...

• Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #9   30. aug 2009 den måde de afmåler jeres varmeforbug er via fordampning i i de små bokse, så uanset om i laver jeres varme af fyrfadslys eller el-radiatorer giver det det samme resultat. tror det kræver i sætter jer ind i tingene og kontaker llo istedetfor

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #10   30. aug 2009 brutto er bbr mål og er målt udvendigt , og som Carsten skriver fordamper væsken i jeres små beholdere(cloriusmålere) uanset hvordan det bliver varmet op .

• #11   30. aug 2009 Rasmus - jeg kan godt li' din overskrift, og længere nede <i>vi har fast el, hvilket vil sige at vi kan bruge så tosset el vi vil for det beløb vi bruger. så om vinteren bruger vi el rediatore, ja ved godt det er totalt noget svineri, men det er det billigste, så det eneste vi bruger til varme er badene og vandet i vandhanerne. og vi betaler 400 i måneden til varme, og bruger og har aldrig brugt rediatorne. og sidste år skulle vi betale 3500 ekstra, og i år skal vi tetale 1700 ekstra samtidig med at vores nabo skal ha 7700 tilbage i varme...</i>

Du tror du snyder udlejer, fordi du har fast strøm ......???? Jeg tænker I har fast strømafregning som er beregnet på det samlede forbrug i den ejendom du bor i - så din vanvittige idé med at sætte el-radiatorer til, fordi du tror du sparer varme, betaler din naboer så for.
    Som de andre skriver, så vil der altid være en fordampning, uanset om du har tændt for dine radiatorer eller ej, mon ikke det er "opfundet" for at snydepelse som dig, ikke skal have gratis varme.

Jeg syntes det ser ud som om, du ikke har sat dig ind i, hvordan tinege fungerer og fordi du ikke har det, tror du at du bliver snydt. Meld dig ind i LLO og sæt dig ind i tingene :o)

• jan g
    jan g Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 6
    #12   31. aug 2009 du kan ringe til kommunen.. hvis du oplyser om hvor du bor, kan de fortælle dig hvad den er opgivet til i kvm..

ellers er der jo llo men dem skal du nok først kontakte når du har fundet ud a om din kontrakt passer..

held og lykke....

• René S
    René S Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 24
    #13   31. aug 2009 Hmmm. Fri el for et fast beløb??? Det lyder som en sweet deal... Tro mig, der er bedre kontrol med dit forbrug end du tror... Hvorfor tror du naboen skal have penge tilbage, når du skal betale ekstra. Det er fordi han garanteret ikke bruger elradiatorer om vinteren. Om du har fri el for et fast beløb eller ej, så har din udlejer helt styr over hvor stort dit forbrug er, og det betaler du selvfølgelig selv for.

Nej du, bare glem tanken om du bliver snydt, og så få smidt de elradiatorer ud i en fart, inden dine naboer finder ud af at du prøver at snyde dem. Elradiatorer er alt for dyre at bruge til opvarmning. Så få liv i de radiatorer, og nyd at du så får penge tilbage næste år, istedet for en efterregning. I dagens danmark er der lovmæssigt så mange forskellige målere på, at din udlejer har helt styr på hvor meget du sviner med strømmen. Og selvfølgelig betaler han ikke den regning selv, den bliver sendt direkte til dig.

• #14   31. aug 2009 Tjaaaa - det kan aldrig betale sig at "snyde". Jeg tror du har ret René, udlejer har fuldstændig styr på hvem der bruger hvad.....

• #15   31. aug 2009 Rasmus J - vil det sige du ikke har en el-måler i din lejlighed, der kun registrerer dit forbrug ???

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #16   31. aug 2009 hmmm fri el har jeg da aldrig hørt om.. er du sikker på det ikke bare er et a conto beløb hver måned? dine målere på radiatorerne fordamper hele året, uanset om du har tændt for varmen eller ej. hvis solen varmer rummet op, eller el varmen gør det, så fordamper det i målerne.. sådan er det.. det må man finde sig i som lejer. måske der sidder elmåler i kælderen eller i et rum hvor kun udlejer har nøgle til? de har normalt 100 % styr på hvad man bruger, for bruger man helt vildt, blir ens månedlige betaling bare sat op, ellers ville de jo hænge på ekstra regningen..

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #17   31. aug 2009 og lige et ? mere... har i BÅDE elradiator og alm installeret?

• #18   31. aug 2009 Jeg syntes altså også det lyder meget mærkeligt, men fast kr. 400 også kan man bare svine løs med el.....

Hvad øøøøøh, Rasmus - bryder du dig ikke om de svar du har fået, siden du ikke deltager i din egen tråd ?

• #19   1. sep 2009 Sidder de cloriusmålere på alle former for radiatorer man har i sin lejlighed? Jeg bor til leje, men kan ikke lige umiddelbart se de cloriusmålere. Men vi har slet ikke tændt for varmen, så kunne være rart nok lige at vide om vi skal tænde til vinter - men vi døjer nu ikke med at der er for koldt, nærmere tværtimod, fordi der er skide godt isoleret efter renoveringen (tror jeg, og det kan nok være en af grundene til, at der netop bliver afregnet per fordampning i cloriusmålerne? :))

• René S
    René S Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 24
    #20   5. sep 2009 Greve S: Nej clorius målere sidder ikke på alle radiatorer. Hvis du har dem, er du ikke i tvivl. De sidder midt på radiatoren, på den side der peger ind i rummet. Du kan ikke undgå at se dem.

Man brugte dem næsten alle steder ved udlejning før i tiden, men flere og flere får de små målere pillet af, i forbindelse med man kommer på fjernvarme. Grunden til dette er, at clorius målerne er alt for nemme at "snyde". Det er simpelt at snyde dem, til at tro at der ikke er varme på radiatoren, og modsat så dem der ikke prøver at snyde, bliver selv snydt ved at den måler et forbrug, så snart lokalet på den ene eller anden måde er opvarmet.

De fleste nye eller nyrenoverede lejemål, har idag seperate målere på, hvilket er godt for miljøet. Det kan få folk til at spare på forbruget, fordi det kommer en selv tilgode. Med fælles målere, har man tendens til selv at bruge lidt ekstra. Det er jo træls at spare på strømmen, når man ved at overboen prøver at fuske sig til gratis strøm, og alle skal dele hans regning.... Hint hint Rasmus...

• #21   6. sep 2009 René S: Tak for fyldestgørende svar smiley

Kommentér på:
snydt af udlejer... HJÆLP.

Annonce