{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.830 visninger | Oprettet:

Hjemboende som 23årig og tilfreds? {{forumTopicSubject}}

Ja, lyder måske mærkeligt, men efter at af boedet "hjemme" igen efter 5 år for mig selv. Men det er faktisk fint.

Sommer sidste år, efter at ha boet i sønderjylland i 2 år fik jeg "hjemve" (er født og opvoksed i Roskilde) og ville gerne hjem til byen igen. Men havde ikke et job der vented og har en hund (hvilket gør det svært at finde noget, når der ikke er job) Så min mor tilbød jeg kunne bo hos hende de par mdr. (2-3mdr) som jeg regned med det max ville tage at finde et job, meen nej. (der kom lige en fininans krise i vejen)

Nu har jeg belsuttede at vende tilbage til skolebænken og begynder til januar. Men SU'en rækker ikke langt (til en alm lejlighed) og når der kun er en afdelig i bolig selskabet hvor hund er tilladet i ungdoms bolig, så er der lange udsigter

Har nu boet hjemme (igen) i 8mdr. og efter en lille månde med knuder på tråden (2 meget stædige kvinder under samme tag) munde ud i en kæmpe diskution og nu, ja jeg har aldrig haft det bedre med min mor. Vi skulle åbenbart bare har snakkede odenligt ud om det. Hun støtter mig fuldt ud og har faktisk sagt jeg ikke må flytte før eksamen er i hus (om 2år) og der er job på beding.

Så ja, havde aldrig trodet det ville gå, men er faktisk glad for min bolig sitration og er ikke flov over at sige "jeg bor hjemme"

bare et lille glad indlæg fra en hjemmeboede forvokset teeanger smiley

PS. undskyld stavefejlene, men er ikke vant til at stå så tidligt op, er inkaranede natte ravn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemboende som 23årig og tilfreds?
  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #1   19. sep 2009 Sku da godt at det har været en god oplevelse. Nu har jeg ikke boet hos mine forældre siden jeg var 19 men vi går da den dag i dag og snakker om at købe en større landejendom sammen. Godt nok kommer vi ikke til at bo i samme bygning men vi kommer til at se rigtig meget til hinanden og det glæder jeg mig til da jeg har et skide godt forhold til mine forældre. Der er jo også mange praktiske ting ved at bo tæt på hinanden plus det bliver nemmere at aflaste dem når alderen for alvor sætter ind og begrænser deres muligheder osv. Så hvis du spørger mig så synes jeg kun det er sundt for familien er være tæt på hinanden HVIS man kan enes :0)

• #2   19. sep 2009 Det er rigtig dejligt at du er så glad for at bo hjemme. Jeg flyttede selv ud som 16 årig ikke fordi jeg ikke kunne enes med mine forældre men fordi jeg fandt en at dele mit liv med, det gik så ikke og jeg troede jeg skulle flytte hjem igen men når jeg så siger det til min mor siger hun at det ikke går fordi min lillebror har fået mit værelse og der er ikke rigtig andre end de små og det gider jeg ikke. Jeg tager så beslutningen at flytte i en dyr lejlighed og er der i 1 år indtil nu hvor jeg snakkede med min mor om at købe hus, banken ville ikke hjælpe mig så jeg troede at det hele ville gå galt, men nej efter at have været i banken og få et nej på et så lille lån til huset besluttede min far at han ville tage i sin bank og tage lånet for mig som jeg selvfølgeligt betaler tilbage hver månede men ja han fik lånet og jeg fik et hus. Det skal lige siges at jeg bor i Dk og de bor på Færøerne så det er lidt svært at snakke hver dag, men vi har et rigtig godt forhold sammen i den familie smiley

Undskyld det blev så langt.

• #3   19. sep 2009 Kender da mange som har boet hjemme til de der 25-26 år... Og så lagt en udbetaling til et hus på en 6-700.000 istedetfor...

Men dejligt at du kan enes med din mor smiley

• #4   19. sep 2009 Jeg bor også tæt på mine forældre, og den ene af mine søskende, så det har vi rigtig meget glæde ud af.

Specielt er det dejligt at have sine forældre tæt på sig, når man har så gamle jeg forældre som det er tilfældet her.

• jesper j
    jesper j Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Svar: 34
    #5   19. sep 2009 flot...
    og extra flot af din mor....
    gå ind og giv hende et mega kram uden at sig noget... det giver hende mere end du tror... prøv...

• #6   20. sep 2009 Skønt med sådanne en mor:-))

Jeg boede hjemme i mit batndomshjem hos mine forældre til jeg var færdiguddannet som 23 årig. Købte en lejlighed hvor jeg boede i 10 år, men jeg duer ikke til at bo i lejlighed, så jeg solgte den og flyttede hjem til mine forældre igen. Boede der i et års tid, tror jeg. Så blev deres nabohus sat til salg. Det købte jeg, så nu bor vi ved siden af hinanden. Og har gjort det i 15 år. Min bror bor med hans familie på den anden side af mine forældre. Jeg er SÅ glad for at vi alle kan være til hjælp og støtte uden at overrende hinanden:-)

Så vær taknemmelig:-)

• pernille j
    pernille j Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Svar: 3
    #7   21. sep 2009 mette ej hvor fedt .-)

• P R
    P R Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 32
    #8   22. sep 2009 Hold da helt kæft......... det gik ikke i min verden smiley

Flyttede hjemmefra da jeg var 17 år, da havde jeg fået nok. Tid til at være sig selv.

Men fint at det kan lade sig gøre for dig og din mor..

• jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 67
    #9   26. sep 2009 man kan sku da ikke bo hjemme som 23 årig,man skal da lære og klare sig selv som 18 årig som minimum

• #10   26. sep 2009 Jesper:

Og få opbygget en studiegæld, som skal afbetales de næste mange mange år? Når man har mulighed for at bo hjemme billigt og iøvrigt leve sit eget liv??

• jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 67
    #11   26. sep 2009 ja mener ikke man skal bo hjemme som 23årig uanset hvor mange undskyldninger man kan komme med.

Kommentér på:
Hjemboende som 23årig og tilfreds?

Annonce