Gløde pære, hvad gør i???? {{forumTopicSubject}}
Nu når vores kære komunistiske styre endnu engang har bestemt hvad vi Danskere kan/ må og ikke kan/ må købe.
Fra 2011 er det forbudt at sælge glødepære i Danmark, men de fleste butikker har allerede et begrænste udvalg. At få en softtone pære er nærmest umuligt. Silvan, Føtex, Brugsen og en el-forretning kunne ikke klare det. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan i løser problemet, vist i altså har det
Mine 2 sture er fuldt med lamper med lysdæmpere på. Nogle har det i selve lampe fra fabrikken, men ens for alle er at de er tilsluttet stikkontakt med dæmpefunktion via fjernbetjening.
Nu har vores kære regering så besluttet at glødepære fremover ikke må sælges......... Sparepære kan ikke bruges med en dæmpefunktion, så det vil sige at jeg har lamper for omk 10K samt et styresystem til også omk 10K som ikke kan bruges om et år
Er der andre som har dette problem og hvad gør i. Kan man bestille glødepære fra udlandet eller har i en anden ide som gør at jeg ikke skal smide for 10K lamper u og har et ny instaleret system som ikke kan bruger om et år?????
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 378
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 176 Svar: 1.517
ellers er jeg sikker på det kommer på market
sep 2009
Følger: 1 Svar: 39
Det eneste der følger med et par år endnu er Krystalpæren. eller Halogenpære som det egentlig er
sep 2009
jul 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 290
Men jeg så da i byggemarkedet, en diodepære som passede i, og som kan klare lysdæmper, den kostede bare det dobbelte.
Jeg har 7 krystallysekroner som bruger mellem 40-50 pærer, det er en slem omgang at skulle købe nye, så jeg udfaser en lysekrone ad gangen, når der ryger en pære skifter jeg alle i den ud med den nye slags og bruger de gamle som reserver for de andre lysekroner. Før eller siden er alle jo skiftet ud sådan.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Boliger: 1 Emner: 109 Svar: 869
Man kan få sparerpærer som ligger på 95% samme lys som en almindelige glødepærer, og så har du lige den fordel at pæren holder MEGET længere og den koster MEGET mindre i forbrug.
Så fordi at du ikke lige kan få det som DU vil ha det, og som du ALTID har været vant til, det gør da intet, når du kan spare penge, og samtidig stadig få næsten det samme lys.
Helt ærlig... det kræver tilvænning, men efter nogle uger så har du ikke lagt mærke til at lyset er forandret.
Og det med at de flimrer og larmer det er altså også noget fis.
Køb Megaman, de virker bare, larmer ikke, blinker ikke, og de findes i VILDT mange forskellige variationer mht. lys.
sep 2009
Jeg kan heller ikke lide sparepære, og jo enig i nogle typer flimre og larmer, men betaler man prisen, fx for megaman så finder man en okay sparepære... de stadig ikke uptodate med at kunne dæmpes.
Men der mange faktore der falder ind når vi snakker lys. bla Kelvin grader og dens Ra værdi
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 1 Svar: 25
sep 2009
Lysdæmperene selv har det med at blive meget varme,,, for varme, og de flimre stadig
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 631
Hvilken lysdæmper har du monteret??
sep 2009
sep 2009
sep 2009
sep 2009
Og der findes ikke noget disideret til sparepære, men en sparepære er elektronisk og fungere ikke sammen med en LR lysdæmper som er lavet til jernkerner.
feb 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
dec 2008
Følger: 1 Svar: 7
(link fjernet)
sep 2008
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 32
dec 2008
Følger: 1 Svar: 7
sep 2009
dec 2008