{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.553 visninger | Oprettet:

P R
P R
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 32

Gløde pære, hvad gør i???? {{forumTopicSubject}}

Nu når vores kære komunistiske styre endnu engang har bestemt hvad vi Danskere kan/ må og ikke kan/ må købe.
Fra 2011 er det forbudt at sælge glødepære i Danmark, men de fleste butikker har allerede et begrænste udvalg. At få en softtone pære er nærmest umuligt. Silvan, Føtex, Brugsen og en el-forretning kunne ikke klare det. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan i løser problemet, vist i altså har det smiley

Mine 2 sture er fuldt med lamper med lysdæmpere på. Nogle har det i selve lampe fra fabrikken, men ens for alle er at de er tilsluttet stikkontakt med dæmpefunktion via fjernbetjening.
Nu har vores kære regering så besluttet at glødepære fremover ikke må sælges......... Sparepære kan ikke bruges med en dæmpefunktion, så det vil sige at jeg har lamper for omk 10K samt et styresystem til også omk 10K som ikke kan bruges om et år smiley

Er der andre som har dette problem og hvad gør i. Kan man bestille glødepære fra udlandet eller har i en anden ide som gør at jeg ikke skal smide for 10K lamper u og har et ny instaleret system som ikke kan bruger om et år?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gløde pære, hvad gør i????
  • #1   21. dec 2009 dæmpbare sparepærer eller lede pærer, bare rolig, der komme flere og flere pærer på markedet der skal udfylde glødepærens plads

• #2   21. dec 2009 hmm vi har da en spare pære i vores herstal lampe der er lysdæmper på, så mon ikk du også kan finde nogen der passer til dine lamper:)
    ellers er jeg sikker på det kommer på market smiley

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Svar: 39
    #3   21. dec 2009 Sparepære der kan dæmpes er lavet,, de bare ikk særlig gode endnu og har tindens til at flimre og LED pære er heller ikke lavet til det endnu.

Det eneste der følger med et par år endnu er Krystalpæren. eller Halogenpære som det egentlig er

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

#4   21. dec 2009 og krystalpæren kan godt dæmpes

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #5   21. dec 2009 jeg har da lamper med sparepære i som er med lysdæmper på, og det fungere da helt fint .... jeg har en ph lampe med en 100 watt pære i og den kan godt summe lidt hvis den blir dæmpet alt for meget men de andre pærer har jeg ingen problemer med..

• #6   21. dec 2009 Salget af de små klare glødepærer forsætter mig bekendt en tid endnu. Altså den slags man bruger til f.eks. lysekroner.

Men jeg så da i byggemarkedet, en diodepære som passede i, og som kan klare lysdæmper, den kostede bare det dobbelte.

Jeg har 7 krystallysekroner som bruger mellem 40-50 pærer, det er en slem omgang at skulle købe nye, så jeg udfaser en lysekrone ad gangen, når der ryger en pære skifter jeg alle i den ud med den nye slags og bruger de gamle som reserver for de andre lysekroner. Før eller siden er alle jo skiftet ud sådan.

• #7   21. dec 2009 Anders P, det er jo noget fis.

Man kan få sparerpærer som ligger på 95% samme lys som en almindelige glødepærer, og så har du lige den fordel at pæren holder MEGET længere og den koster MEGET mindre i forbrug.

Så fordi at du ikke lige kan få det som DU vil ha det, og som du ALTID har været vant til, det gør da intet, når du kan spare penge, og samtidig stadig få næsten det samme lys.

Helt ærlig... det kræver tilvænning, men efter nogle uger så har du ikke lagt mærke til at lyset er forandret.

Og det med at de flimrer og larmer det er altså også noget fis.
    Køb Megaman, de virker bare, larmer ikke, blinker ikke, og de findes i VILDT mange forskellige variationer mht. lys.

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

#8   21. dec 2009 Det lyder ikke som om du ved særlig meget om lys Anders P

Jeg kan heller ikke lide sparepære, og jo enig i nogle typer flimre og larmer, men betaler man prisen, fx for megaman så finder man en okay sparepære... de stadig ikke uptodate med at kunne dæmpes.

Men der mange faktore der falder ind når vi snakker lys. bla Kelvin grader og dens Ra værdi

• #9   21. dec 2009 så køb evt sparepærer der kan dæmpes smiley fejl 40!!!!!!

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

#10   21. dec 2009 Kennet S.. dem findes der meget få af, de dyre og de stadig ikk pålidlige...

Lysdæmperene selv har det med at blive meget varme,,, for varme, og de flimre stadig

• #11   21. dec 2009 Anders p
    Hvilken lysdæmper har du monteret??

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

#12   21. dec 2009 Den er heller ikke lavet til det Anders...

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

#13   21. dec 2009 Du skal have en CR lysdæmper, da LR er lavet til 230 volts belysning eller lavvolts belysning med jernkernetransformer og CR til elektronisk

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

#14   21. dec 2009 Ellers også skal du have en IR uni dæmper

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

#15   21. dec 2009 Lysdæmpere bliver ikke lavet ud for pærens specs, men omvendt,
    Og der findes ikke noget disideret til sparepære, men en sparepære er elektronisk og fungere ikke sammen med en LR lysdæmper som er lavet til jernkerner.

• Bo S
    Bo S Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
    #16   22. dec 2009 krystal pære! er vejen frem

• Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 7
    #17   22. dec 2009 Eco pærer. De er ik kønne når den er slukket, men når den er tænt kan man ik se forskel..

(link fjernet)

• P R
    P R Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 32
    #18   23. dec 2009 Problemet med en ECO pære er at de endnu kun fås i store modeller og sådan en er sku svær at få ind i en PH Lampe smiley

• Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    dec 2008

#19   23. dec 2009 Store modeller? Det er da med alm. E27 fatning

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

#20   23. dec 2009 Jeppe A,,, han mener formentlig glas hovedet omkring halogenpæren

• Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    dec 2008

#21   23. dec 2009 Det er ikke større end en alm gammeldags 60w pære.. har selv en i min PH lampe..

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

#22   23. dec 2009 Nu alle PH lamper ikke den samme som din

• Jeppe A
    Jeppe A Tilmeldt:
    dec 2008

#23   24. dec 2009 Nej... Men så må han jo skrive hvad for en lampe han har, så man kan hjælpe ham med at finde en pære..

Kommentér på:
Gløde pære, hvad gør i????

Annonce