{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
42.281 visninger | Oprettet:

Toilet lugter af kloak {{forumTopicSubject}}

Jeg jeg satte et nyt toilet op for et stykke tid siden, og det lugtede forfærdelig af kloak, jeg skiftede så pakningen eller hvad man nu kalder det der hvor toilet og kloak sættes sammen smiley
Men toilettet lugter stadig nogle gange for færdelig af kloak! det er kun nogle gange..

Hvad kan det være?

Hjælp til håndværkerfradrag
En del arbejde i hjemmet kan trækkes fra. Skal du have renoveret, bygget eller repareret? Læs denne guide til håndværkerfradraget

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toilet lugter af kloak
  • Mikkel U
    Mikkel U Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
    #1   29. jan 2010 Bruger i det sjældent ?

• #2   29. jan 2010 er det et gammelt kloaksystem?

• simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #3   29. jan 2010 det kan i realiteten kun være fra mutikvicken ved mindre du har tømt vandlåsen..

tjek multikvicken ( den som du har sat i kloarken og monteret weet i) annet kan det ikke være

• #4   29. jan 2010 Vores eneste toilet, så vi bruger det tit smiley

Ja det er et gammel kloakstystem

Mulitikvicken er jo ny og har haft toilettet af og på igen.. det er ikke hele tiden men kun nogen gange det lugter.. Og det lugter værst når vi åbner brættet!

• #5   29. jan 2010 vi fik at vide af vores vvs mand at i de gamle kloakker, der er ikke tilbageløbslås på, tror jeg nok det hed.. så i det kolde vejr vi har nu kunne det løbe tilbage fra hovedkloakken og ind mod huset igen, også kommer det til at lugte.. det sker specilet når vi har meget frost og når det regner meget,,

• #6   29. jan 2010 Hmm det har været et problem ligesiden vi fik nyt toilet? smiley

• Morten P
    Morten P Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #7   29. jan 2010 Det kan også være fordi at toilettet suger vandlåsen i eks. bruser eller håndvask tom, og derfor kommer det til at lugte

• #8   29. jan 2010 gi det en gang silikone rundt i bunden hvor rør og wc samles... hvis dette ikke hjælper skal i nok have en ud og spule røerne

• #9   29. jan 2010 den jeres vvs mand komemr med har jeg godt nok aldrig hørt om.....

• Rasmus G
    Rasmus G Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 23
    #10   29. jan 2010 Det er da din multikvik der ikke passer ordenligt eller ikke lukker helt tæt.. giv den noget silikone i toppen , rundt i kanten...

• #12   1. feb 2010 Jeg har hørt om samme lugtgener i gamle systemer i frost og kulde osv.. Når det er koldere udendørs end indvendigt. Så kan man få lugt i gamle kloakker. Ved ikke om det er rigtigt - men har hørt det samme.

• #13   1. feb 2010 har lige snakket med min chef om jeres problem.... det eneste sted det kan lugte fra er fra gulvafløbet til pruseren/håndvasken... der sider en pakning der kan være utæt......eller fra kanten hvor rør og wc mødes..... dampe fra kloaken kan på ingen måde gå i forbindelse med vandet... med mindre rørene er stoppet til......... hvis dette er tilfældet så når i trækker vil det bople fra bruser og håndvask..... jeg arbejder i et firma med over 30 år erfaring med kloakker

• #14   1. feb 2010 gert c... har i meget kalk i jeres vand

• #15   1. feb 2010 hmm mærkeligt er det ihvertfald... men dampene kan ikke gå i forbindelse med vandet... det er en proces der sker over meget lang tid hvis det skulle det....... kører i på vandværk der hvor i bor eller har i brøndboring.... hvad har du spulet med............

• #16   2. feb 2010 den ser helt fin ud.......... det lugter oss ikk

• #17   8. feb 2010 det burde ikke kunne slå tilbage med mindre at der er tryk i røerne og så skal hele systemet være stoppe dvs naboer oss

• #18   29. maj 2010 lugter det stadig

• Anders Z
    Anders Z Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #19   24. jul 2011 Har selv haft samme problem, og kunne ikke finde ud af hvad det skyldtes. Der er nye faldstammer, nyere toilet, vand i vandlåsen m.v.

Forsøgte til sidst med at hælde en liter kalkrens (den fra Fakta) i kummen, og lade det stå i nogle timer. Skruppede derefter godt efter.

Indtil videre har det afhjulpet problemet med lugtende toiletvand...

Min umiddelbare konklusion må være, at kalkaflejringer i kummen må have haft en overflade så ru, at ikke alt skidt og møg er blevet skyllet ordentligt ud, ved skyl efter brug af toilettet, og derfor har kunnet "hænge fast" i kalkaflejringerne...

Det er på nuværende tidspunkt kun 2 dages siden, at jeg udførte afkalkningen, men indtil videre ingen lugt fra toiletkummen/toiletvandet - så jeg krydser fingre for, at det er den endelige løsning smiley

Vh. Anders

• Joanna B
    Joanna B Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #20   30. okt 2011 Hej- jeg kan se at det er noget tid siden der har været gang i denen tråd, men jeg håber alligevel at der er nogen af jer der kan komme med et gpdt råd til hvad jeg kan gøre.
    Jeg bor i KBH på 5. sal i et nyere byggeri. Siden nogle måneder synes jeg at vores toilet er begyndt at lugte grimt af PIS! Jeg rengør det ofte- både nede i kummen men også selve bræt etc, så det er nok ikke det. Vi har fin udluftning i badeværelset. Forleden kom jeg hjem efter 2 uger hvor ingen har været hjemme og hele lejligheden stank af dårlig udluftning/kloak. Lugten kom fra bruseafløbet så jeg skyndte mig af rense det- tage risten af, fjerne slam og gamle hår fra den der skål som fanger det og give det noget afløbsrens. Nu lugter det ike mere, men toilettet lugter stadig- når jeg stikker hovedet hen til kummen er det klart at det er der det kommer fra.
    Hvad kan jeg gøre?
    En af jer nævnte noget med at toilettet kan trække de andre vandlåse tomme- hvad betyder det og hvad kan jeg gøre?
    på forhånd tak!

• #21   31. okt 2011 det er nok den pakning som sider rund i røret bag ved toilettet

få fat i viseværten og sig der lugter gør han ikke noget ved det få fat i en vvsér sig han ska sende regningen til boligselskabet

prøv og se om den er utæt......prøv at trække ud mens du har hovdet bag ved dit toilet så kan du hurtigt lugte og mærke den "friske luft"

• Joanna B
    Joanna B Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #22   1. nov 2011 TAK Spukekonge!
    Jeg prøver! Nu er det en ejerlejlighed så jeg beder dem sende regningen.... til mig selv smiley hi hi.

• #23   1. nov 2011 smiler ok.... gi lige lyd når der er nyt

• #25   12. dec 2011 det kan godt kommer fra bruse afløbet hvis vandlåsen er i udu så kan der komme gasser der fra..... prøv og fjerne risten og se om der sider møg i vandlåsen eller om den er i stykker

• Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #26   18. jan 2013 hvis vandlåsen tørre ud så vil det lugte da det jo er den der sørger for at det ikke lugter specielt hvis det ikke bliver brugt og der er gulvvarme

det kan også være at der skal monteres en udluftningsventil eller et rør ud til det fri hvis der er for meget vacum i kloarken så den suger vandlåsen tom

• Ole L
    Ole L Tilmeldt:
    jan 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #27   19. jan 2021 Hej, jeg et sommerhus bygget i 1969. Der har aldrig været problemer. Bygget til i 2004 og har fornyet alt under jord(nye 110 mm) PVC rør. Nyt 3 kammer system nye toiletkummer vandlåse i brusekabinet vandlåse i under vaske. Efter et par år begyndte det at lugte i gæstetoilet. Udskiftning af muffe, afprøvet flere modeller. Stadig lugt. Har haft kamera i kloak-alt fundet i orden. Jeg vil gerne høre noget mere om vacuum i kloak . Har talt med murere og kloakfirmaer. VVS har efterfølgende udskiftet muffe igen. Det lugter stadig. Ikke hele tiden men tit.

Kommentér på:
Toilet lugter af kloak

Annonce