{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.284 visninger | Oprettet:

Lennard H
Lennard H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Sne rydnings-service {{forumTopicSubject}}

Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og har i nogen år gået og leget med tanken om at oprette en sne-rydnings service til hus-ejere og har lige 2 spørgsmål til at starte med jeg gerne vil have belyst inden jeg vil beslutte mig for, om det er værd arbejde videre på.

Idéen er at rydde fortove for sne hver gang der har været en sne-dag hele vinteren igennem (start november til slutning af marts), for omkring 5-600kr pr. husstand i året. (ca. 100 kr pr måned), så folk ikke behehøver gå og have dårlig samvittighed over at de ikke kan nå eller orker det selv efter job.

-Er det en ordning du selv ville benytte dig af, hvis den fandtes?

-Tror du at i på din vej/gade ville kunne blive enige om i fællesskab at betale for en sådan ordning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sne rydnings-service
  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #1   21. dec 2010 Ved der var en her i byen der ryddede for et lille beløb om året. Der var rigtig mange som benyttede sig af det og han kørte bare uden om dem der ikke ville betale for det.. Han brugte så pengene til at lave en stor lejeplads til områdets børn..

• #2   21. dec 2010 Nu er jeg så heldig at min grund ligger mellem en tom grund (kommunens) og et stoppested midt ud for naboens grund. Derfor kommer kommunen og rydder på begge sider af min grund og med et par flasker vin i ny og næ, tager han så min grund også (næsten hver gang).

Men ja, jeg ville helt sikkert gerne give en 'hund' om måneden for at slippe for at skrabe sne.

På mit arbejde betaler vi kr. 25,- per rydning hos en af de lokale der praktiserer en 'sne-rydnings-service' a la den du overvejer.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 89
    #3   21. dec 2010 100 kr om måneden??? det lyder lidt for billigt, husk at regne dine udgifter med?? så som brændstof, salt osv.
    husk du skal jo heller ikke kun rydde sne men også salte hvis der våde fortov og det fryser.

husk fortov skal være ryddet i mellem 07:00-22:00 så du skal typpisk ud om natten og rydde/salte, så der er klar til kl 7 om morgnen... (har ryddet en del sne på s-tog stationer)

og hvis du skal ha folk ansat og det er natte vagter så er minimum time lønnen på 300 i timen.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#4   21. dec 2010 og hvis det sner og fryser som nu skal du ud hver nat ugens 7 dage til 100 kr per husstand, puha det kan vist bedere betale sig at blive flaske dreng.

men hvis det bliver en varm vinter som vi har set mange år i træk er det jo en okay deal.

• nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #5   21. dec 2010 hej

600kr lyder meget billigt det må være uden salt ??

jeg arbejder sammen med en som køre sit eget have firma ved siden af og han rydder også sne
    mener han tager 70kr pr meter fortog og 20 kr pr meter salt så det er 90kr pr meter på år. mener det er plus moms

mvh nicolaj

• #6   21. dec 2010 Jeg ville ELSKE at kunne betale 100,- om måneden for at få ryddet sne.... Men jeg er ultra skeptisk efter denne sag:

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1456576.ece

• #7   22. dec 2010 Der er et snerydningsselskab der reklamerer i radioen og de tager 1600 kr. for hele vintersæsonen og det synes jeg faktisk er rimeligt.

I så tilfælde ville jeg nok investere i en sådan en minisneskovlsfejemaskine som bruges meget rundt omkring :o)

Men ja det kan i perioder være flere gange dgl. du må rykke ud til hver husstand.

Havde jeg pengene ville jeg helt sikkert benytte mig af den service for HADER at skovle sne

• #8   22. dec 2010 her lhvor jeg bor giver vi 250 kr for en vinter. så ja jeg syntes jo lfaktisk det er dyrt.

• Tommy d
    Tommy d Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #9   22. dec 2010 Ved mine forældre i deres by giver 450 kr for samme periode. Der bliver ryddet 2 gange om dagen, hvis nødvendigt og så samtidig saltet.

Ved at ham som gør det, i år har købt en ny lukket fejemaskine, da han sidste år kørte rundt på en minigraver med kost.

Han tilbyder også at rydde indkørsler osv, men så er det til en timeløn på 600 kr. Han rydder dog også lidt på parkeringspladser for kommunen. Han har også i år ansat 2, så det må gå okay for hans firma.

Men ville da helt klart tilmelde mig, hvis jeg havde muligheden smiley

• Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27
    #10   22. dec 2010 Sanne M: pas på med det firma. Syns hvert fald lige du skal læse Mettes link til ekstra bladet først. Lyder lidt som det firma du snakker om.

Lennard: Ideen med snerydnings-firma lyder fin nok, tror mange vil benytte sig af det. Men til den pris du siger, tvivler jeg på firmaet vil kunne løbe rundt. Har du prøvet at sætte dig ned og skrive ALT ned omkring forventede omkostninger.? Køb af maskine, vedligeholdelse af maskine, ladvogn til at transportere maskine, løn, benzin, salt, reklame osv. Og som Martin K siger er det typisk natarbejde.

• thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #11   22. dec 2010 tommy D jeg håber da du mener en minilæsser for ellers tager det sku lang tid at rydde sne med en minigraver smiley hehe

• #12   22. dec 2010 Jeg ville ikke benytte mig af det, for fortorvet er da det mindste problem, når vi har 500kvm indkørsel hehe

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #13   22. dec 2010 Ja, jeg vil selv betale
    Nej, jeg tror ikke vi kunne blive enige omkring en fælles løsning på vejen.

• Tommy d
    Tommy d Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #14   22. dec 2010 thomas E
    Ja selvfølgelig, det må være julestresset der har sat sig for hårdt smiley

• #15   22. dec 2010 Kun at få ryddet fortovet er ikke interessant for ret mange...
    Det skal være en samlet aftale om hele vejen og indgangen til huset, ellers bliver det jo bare en krig hvor den ene flytter det ud på vejen og den anden ind på fortovet/indkørsel/indgang...
    Det skal være en komplet løsning for hele vejen ellers er det jo nyttesløst...

• #16   22. dec 2010 Simon: Jeg havde ikke set linket. Ja det lyder som det firma. Tænk alle de penge de har brugt på at reklamere for så at snyde folk :o(
    Lyder meget organiseret.

• Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #17   22. dec 2010 Jeg er forholdsvis "ung" og må tilstå at jeg selv faktisk elsker at tage 10-15 min. med sneen - også selvom det er meget tidligt om morgenen! smiley

Men derimod har jeg en ældre mormor, som har en del fortov. Hun er ikke ny mere, og det er ingen hemmelighed at det ind imellem bliver liggende.

Jeg har kigget efter et firma der kunne gøre det, men må tilstå at jeg ikke mener det skal koste 1600 kr. for en vinter, trods de to hårde vi nu har haft de sidste 2 år. 600 kr. ville vi gerne betale for det. Om det er muligt at lave for 600 kr. inkl. moms skal jeg ikke kunne sige.. Jeg er meget i tvivl! smiley

• #18   22. dec 2010 Min ryg er ganske simpelt ikke mere til snerydning. Men det er nødvendigt:-( Jeg ville ØNSKE at sådanne et billigt tilbud kunne findes her. OG at det var et firma der var til at stole på.

• #20   23. dec 2010 Gir 350 for en sæson hvor jeg bor, syntes 600 lyder meget dyrt, 350 pr hustand er okay.

Lad os antage der er 500 hustande, det 175000 i året, for det beløb kan man godt holde sin maskine, samt lidt løn, det tager ikke lang tid at rydde sne, godt 2 sekunder pr hustand smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#21   23. dec 2010 thomas k det kommer jo anpå om man skal ud og rydde hver dag i 2 måneder i træk?

og dem der gør det skal også ha løn (ansatte min 300 i timen grundet nat arbejde) , for man kan sku ikke ene alene rydde for 500 husstande på en nat! jo så skal de ligge på samme vej, men det tror jeg ikke der er de store chancer for. smiley

• #22   23. dec 2010 Det er ikke nogen guld forretning, skal ikke være nogen hemmelighed, men jeg tager i betragtning at jeg skal alligevel rydde min indkørsel, skal jeg så tage fortovet med som tager 5 min at rydde, så spare jeg gerne de 600 i året.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#23   23. dec 2010 nej nok ikke kun fortov.
    men så hele veje hos grundejerforening fx, lange cykel stier, kender en del som laver boksen i disse dage.

men der er jo heller ikke andet man kan lave fortiden uddendørs, fx som anlægsgartner som mig. smiley

• #24   23. dec 2010 Det melder historien jo intet om, for 600kr i året, dem skulle jeg gerne smide hvis de rydtede min indkørsel.

• Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

#25   23. dec 2010 Ok. Lad os slå fast at 300 kr. i timen for natarbejde ikke er prisen. Prisen er i retning af 150-180 kr. i timen for natarbejde, og da der skal ryddes efter kl. 05 (om natten er det irrelevant at rydde sne, når fortovet skal være ryddet mellem 06 og 20) er der tale om en ganske almindelig dagspris á et sted mellem 95-125 kr. i timen. Så skal der salt til, og ja, det koster naturligvis i Silvan, men fåes altså engros til skarpe priser.

Spørgsmålet er om anlægsgartnere ønsker arbejde, eller derimod ønsker at gå derhjemme til mindstepris - En løn på 125 kr. i timen er stadig bedre end alternativet som for de fleste anlægsgartnere for tiden må hedde arbejdsløshed?

Eftersom hele den branche heller ikke har haft det nemt de senere år, er det naturligvis også med igen til at presse prisen en smule.

Dermed ikke sagt at dem som gerne vil rydde sne, ikke også skal have en ordentlig løn. Men 300 kr. i timen kan du skyde en hvid pil efter i disse herlige krisetider!! smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#26   23. dec 2010 okay marc b forklar så lige hvorfor folk fra komunen går til 400 i timen og rydder? og det er fra traktor = de skal sidde inde i varmen hele natten og rydde.

og de gange jeg er blevet spurgt, så har jeg sagt 300 i timen, og det er skam intet problem, så tjek lige dit bagland smiley smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#27   23. dec 2010 og hvis man går hjemme til 125 i timen som anlægsgartner er man godt nok ringe til sit fag sorry, eller også bor man i det mørke jylland. jeg kender INGEN udelærte anlægsgartnere der går til under 150 i dag timerne. og det er endda en lav løn

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#28   23. dec 2010 også er dit tidspunkt da helt hen i hampen???? som jeg skriver 7-22 (søndag fra kl 8)

http://fpn.dk/bolig/article1923077.ece

det står der, og der skal være ryddet i mellem kl 7-22 (søndag kl 8) du skal jo ikke starte med at rydde kl 7 hvis der er så en der falder og brækker benet kl 8 længere inde på din rute hænger du på regningen?????

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#29   23. dec 2010 et link til http://www.skovlsne.dk/

• #30   23. dec 2010 Martin K: tror det mark B mener med at gå hjemme er at gå på A-kassen = 101,63kr / time.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#31   23. dec 2010 som anlægsgartner kan man godt finde masser af arbejde om vinteren, hvis man kan finde ud af sit fag. men kan godt se hvad han mener nu, men jeg ville da 20 gange hellere, gå hjemme til 752 kr om dagen end at rydde sne til 150 kr/t som døgn vagt, eller finde et sted hvor de har masser af beskæring.

• Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

#32   23. dec 2010 Martin K

Mit bagland er iorden. Mere end du aner.

Det er muligt at du med din uddannelse som anlægsgartner ikke er interesseret i at gå ud og skovle sne til den pris. Men det er jeg sikker på at der er nok andre af de 6,3 % arbejdsløse i Danmark der gerne vil - og også en del af dem der p.t. får kontant (behøver jeg nævne at den p.t. er på i snit 5-6.500 kr. i mdr. udbetalt?)

Om du er dygtig til dit fag eller ej er jo ligegyldigt, hvis du ikke kan udføre andet arbejde pga. snevejret. Men hold for din egen skyld næsen oppe - Bare husk at være realist. Jeg er helt sikker på, at der er masser af potentielle kunder, såfremt prisen på snerydning kommer ned i en fornuftig pris. Den rigtige forretningsmand vil også øjne chancen hér.

• #33   24. dec 2010 Min veninde, har lige lavet en aftale med et firma om snerydning. Hun kunne ikke få en fast pris om mdr, for som manden sagde; der ville altid være én af dem, der ville bliver snydt. Kom der ingen sne i vinter, ville det være hende, kom der meget ville det være ham.
    Han er entreprenør, og rydder mange steder i byen.

Jeg syntes 600 kr. lyder meget billigt - men OK, vil du gøre det for det, så er det jo fint nok.

Martin K - skvatter nogen på et fortov, så er det grundejers ansvar, uanset om han har hyret et firma til at rydde. Alle kan jo ikke få ryddet kl 7, nogen vil jo altid ligge sidst på ruten

• Lennard H
    Lennard H Tilmeldt:
    dec 2010

#34   27. dec 2010 Idéen er jo netop at gøre det billigt, (men kan godt se at prisen er helt gal...jeg vender lige tilbage længere nede) ved at køre det som en abbonnement service på års-basis, bl.a. til gade/grundejer -foreninger m.m. eller folk der indbyrdes kan blive enige på vejen, om at betale sig fra selv at skulle rydde sne efter job.
    Så nogen år vil der næsten intet være at lave og dermed stor overskud, som så måske skal bruges efterfølgende år, hvor masser af sne-storme og medfølgende udgifter til ekstra lønninger, salt og vedligehold kan nul-stille bank bogen igen.

Ved godt at fortove iflg. lovgivning på området skal være ryddet 7-22, men tror ikke det er en særlig god løsning at feje sne om natten af følgende 2 årsager:

- Selvom nyere modeller af mini traktorer ikke larmer meget, er det med garanti alligevel støjende nok til at få bunker af klager.

-Det andet er lønninger, der er alt for høje om natten.

Derfor er idéen at tilbyde rydde sne/salte 1 gang dagligt mellem 7-15, så de ikke selv skal igang når de kommer hjem.
    Skulle der så være nogen som absolut vil have ryddet sne midt om natten, for at der er ryddet og saltet kl 7 eller flere gange om dagen, så kan det jo helt sikkert sagtens arrangeres mod betaling.

Har regnet lidt efter på det og i har jo nok ret i at det er ret optimistisk af mig, at tilbyde det for 100kr pr. måned. lol

Jeg må have været lidt stresset den dag jeg sad og regnede og skrev 1. indlæg, for tallene passer slet ikke bare tilnærmelsesvis sammen... smiley

Var nået frem til, at for at have både penge nok til udgifter, vedligehold m.m. så skal jeg op på omkring midst 400.000kr, som skal fordeles ud over ca. 150 ejendomme, der er max for at jeg kan være sikker på at kunne nå gennem samtlige husstande på 1 dag.

Så må have haft et forkert tal i hukommelsen på lommeregneren måske og skal jo op i 2600kr. istedet + lidt ektra til endnu uforudsete udgifter der ikke er taget højde for, bliver prisen nok 3000kr. i året.

Men trods mangedobling af min optimist pris, er det jo stadig meget billigt, Jeg har talt med en ældre familie medlem, som fortæller mig, at hun betaler næsten 410kr. hver gang hun får skrabet sne og saltet.
    Og tror egentlig at det er meget normal prisleje heromkring, da forespørgsler jeg har foretaget på rydning/saltning løber op i mellem 4-500kr pr gang.

• #35   27. dec 2010 Nu har jeg selv ryddet en del sne og saltet i div. villa kvartere i Greve da jeg kørte maskinestation....

Der startede vi gerne kl.02.00 for der sku være ryddet/saltet til kl.7 og det var med mellemstore og store traktore, så må folk altså finde sig i en smule støj når der skal ryddes.....

Hva mester fik for det skal jeg ikke kunne svare på...

• #36   27. dec 2010 De 3000,-........ Er det så pr. husstand? Og det er kun fortov?

• #37   27. dec 2010 Der kører alligevel saltlastbiler og sneskraberlastbiler (kan ikke huske om de hedder noget andet) det meste af natten så en fejemaskine der også tager fortovet vil for mange være ligegyldigt. Man har allerede vænnet sig til larmen og det vil være skønt at stå op og ens fortov så er ryddet så man ikke selv skal i gang.

Min nabo har været oppe kl. 04.00 det meste af vinteren og skrabe sne for at kunne nå det inden han kørte på arbejde. Han har larmet en del men altså sådan er det bare. Han gør jo hvad han skal.

• Lennard H
    Lennard H Tilmeldt:
    dec 2010

#38   28. dec 2010 Ja, kun fortove. Men bliver stadig ikke mange kr pr. gang når det fordeles ud over 1 hel vinter med sne fald bare 20-30 gange.

Kan godt være man skal kigge lidt på det med nat, men tror det vil tvinge prisen op til noget som den alm. dansker ikke vil give, hvis der skal lægges måske 30% oven i de 3000kr.
    Men vil da lige undersøge lidt omkring aflønning for natarbejde. Kan godt være det ikke går så galt.

• #39   28. dec 2010 Min veninde giver kr. 150 pr. gang

• #40   28. dec 2010 Hvis prisen render over 400 ville jeg personlig ikke benytte det, syntes 400 er rimelig for en service der tager 1-2sek, om ikke andet ville jeg gerne selv bruge de 5 min det tager 2 gange om dagen.

Du kan så tage lidt ekstra for salt ved siden af.

• Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

#41   28. dec 2010 thomas K er inde på noget. Måske skulle maskinerne droppes og håndkraften bruges istedet? Det er vel driften af maskinerne, der gør at timelønnen eksploderer?

Jeg tror måske man skal tænke mindre end en almindelig traktor til 50-100.000 kr. til at gøre arbejdet, og samtidig tænke mere på at få flere kunder spredt..?

..Det er blot en tanke, og jeg har ikke regnet på hvad økonomi der er i det og om det overhovedet er realistisk (fysisk f.eks.)

• #42   28. dec 2010 Lige præcis Mark, ham herude har en lille fin traktor med en børste på, til en kostpris på en 60-70000, så er der lidt vedligehold på den og noget timeløn til ham selv, det er rentabelt nok, ikke noget han blir fed af men håber da folk vælger selv at gøre det til de priser der blir slynget ud herinde.

• Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

#43   28. dec 2010 thomas K

Nej præcis. Men lad os nu heller ikke gøre snerydning til en ny guldmine med det arbejde der ligger i det - Det er naturligvis fysisk hårdt i de snefulde perioder, men det kræver altså ikke en 4 år lang uddannelse at rydde lidt fortov for sne og salte lidt hist og her. Og med den sidste sætning, håber jeg ikke at jeg støder nogen. Men at spinde gulv på noget som alle med et ok helbred kan gøre, er nok lidt overdrevet smiley

Kommentér på:
Sne rydnings-service

Annonce