14.921 visninger
|
Oprettet:
nyt badeværelse-pris {{forumTopicSubject}}
Det kunne være I kloge mennesker havde et bud på, hvad det kunne koste at lave et nyt badeværelse...
Hvis badeværelset skal ligge på 1.sal ovenpå et eksisterende badeværelse...
Der er ikke anlagt badeværelse nu.
Det er ca 9 kvm
Der skal være bad(brus) toilet og håndvask, som kan placeres umiddelbart lodret af elementerne i stueetagen - altså ikke noget med at flytte faldstamme og afløb...
-Ingen eksklusive drømme om badekar, spa eller dyre klinker og elementer...
???
ELLER er der nogen, der ved, om der er penge at spare ved IKKE at anlægge bad???
dec 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 428
Pris ja det er jo svært at spå om , kommer helt an på hvor i vil købe toilet vask osv. klinker
om i vil lave nogle gør det selv løsninger eller bare købe og sætte ind.
et toilet kan få til en 1000, vask med skab 800 bruche niche 1000, klinker til gulv 500,.
men skal i sætte i stand eller skal rummet bygges op fra bunden af.??
okt 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68
okt 2008
okt 2008
Det er det vi´snakker om - Hvis man kunne vente nogle år med den sidste del, og det bare kunne se anstændigt ud med det ekstra toilet og håndvask, så kunne vi sagtens selv gå og lave noget på det efterhånden...
Vi snakker nu også om helt at vente med badeværelset, men det er bare for at få en i´de om prisen.....
aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
okt 2008
Så klog er jeg ikke - men gulvet skal rives op på 1. sal, så mon vi ikke selv bestemmer hvilket "dæk", der skal ind?
aug 2010
dec 2010
Følger: 1 Svar: 5
Thomas E - Hvorfor kan man ikke få klinker på hvis det er af træ? Du kan da ligge stål traprez plader ovenpå bjælkelaget og støbe gulv på det. No problem.
Rie - priser er jo meget forskellige udfra hvad du vil have i det, og hvor i landet du bor. Og om det er hvidt eller orange
aug 2010
dec 2010
Følger: 1 Svar: 5
aug 2010
Mogens S jeg vil give dig ret det er den rigtige måde at lave det på
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 83 Svar: 209
okt 2008
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Alene denne udgift løber hurtigt op i 10-15.000,-
Selve indretningen (toilet, håndvask, armaturer) er i selv herre over hvor dyrt bliver, og kan gøres fra 5000,- til 50.000,-
Så skal der laves et holdbart gulv. Det kan gøres ved at støbe et insitustøbt dæk eller et betondæk på Lewis svalehaleplader. Hvad man foretrækker er op til en selv, men det kan laves for et par tusind hvis I gør det selv.
Så er der vådrumsmembranen som også koster et par tusinde, der er jo trods alt 9kvm.
Klinker kan koste alt lige fra 3000,- til 30.000,- + montage til 500,- pr/kvm
En elektriker skal der også til, jeg regner emd at I skal have lys i badeværelset ikke? Det koster et par tusinde (husk også el til ventilationen)
Filt, vådrumslim og Vådrumsmaling skal der også til og koster også et par tusinde.
Mange bække små og vupti koster et badeværelse 50.000,-
Det dyreste er installationerne og "hardwaren" men kan man lave meget af det selv, så er man godt hjulpet.
Det vigtigste er at få tilsluttet de nye vandinstallationer og afløb til det gamle nedenunder. Har I tænkt på at der også skal rodes i badeværelset nedenunder for at tilslutte de nye installationer?
God fornøjelse, jeg har selv været det hele igennem, så jeg føler med jer ;0)
MVH Frank
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
MVH frank
jul 2018
Følger: 4 Svar: 1
Vi har et badeværelse på 11 kvadratmeter og overvejet selv at gøre det meste, men så har vi kigget lidt rundt og bl.a. blevet anbefalet af nogle venners venner, at benytte os et tømrerfirma Martin Landry, ved ikke om der evt. er nogen herinde der kender dem eller kan anbefale dem til nyt badeværelse, jeg læste denne tekst https://martinlandry.dk/nyt-badevaerelse-koebenhavn/ på deres hjemmeside og virker professionelt så skal vi bare selv have indhentet en pris
Giv gerne feedback
nyt badeværelse-pris