{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flydebeton
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   15. mar 2011 Vandet : er du seriøs ? flydebeton er noget der nemmere løber ud i vater.
    nicolai : har aldrig hørt det kan laves selv ! men derfor er det jo muligt det findes.


  • nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #2   15. mar 2011 hej

    nej det er bare til almindelig gulv


  • #4   16. mar 2011 Jeg håber at "Vandet" joker....

    Aner ikke om du selv kan lave flydebeton, men hvis du kan, så er det garanteret billigere at købe det færdigt. Det er ihvertfald MEGET nemmere ;0)

    Hvor mange kvm skal du have støbt?

    MVH Frank


  • #5   16. mar 2011 Du skal lige være opmærksom på at hvis du skal have lagt klinker på bagefter, så skal hele gulvet slibes af, før end fliseklæberen hæfter ordentligt til underlaget.

    Grunden er at der danner sig en hinde eller noget i den stil på overfladen, som gør at limen ikke holder ordentligt på betonen.

    MVH Frank


  • #6   16. mar 2011 frank g. jeg har købt flyde beton hos unicon og det er lagt ud. skal til og lække fliser på nu her og hr aldrig hørt noget om at overfladen skal slibes af for og binde.. er det noget du kan finde på skrift et sted ?

  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #7   16. mar 2011 Det skal bare slibes lidt så overfladen bliver brudt og ja det er fordi der er en hinde på som skal brydes for at limen kan binde bedre til betonen

  • #8   16. mar 2011 kan man gøre det med en vinkel sliber med en slibe skive på eller noget ? eller skal jeg ud og leje udstyr ?


  • nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #9   16. mar 2011 det er kun 20 kvm men vores lokale beton firma skal 2100 kr plus moms pr meter dek kan jeg lave mege beton selv for de penge

  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #10   16. mar 2011 nicolai A det kan du godt men det er nemmre hvis du lejer en og hurtigere

  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #11   16. mar 2011 man behøver ikke at slibe hele gulvet ned før man ligger fliser. hvis bare man bare primer hele gulvet, har selv lagt utallige flise gulve på flydebeton og har ikke skiftet en flise endnu, så tror nok det skal holde

  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #12   16. mar 2011 Jeg har lagde 95m2 fliser her i sommers oven på et flydespartlet gulv og jeg primede det også først.
    Har været rundt og banke på alle fliserne og der er ikke en eneste der lyder hul (staves?) så limen har fint fat over det hele..


  • #13   17. mar 2011 Nicklas A: der er forskel på flydespartel og flydebeton så din sammenligning duer ikke. Jeg ved ikke om det er nok at prime på flydebeton, men de murere jeg kender gør begge dele. Både slibe og spartle.

    Når nu det kun er 20kvm, så læg dog gulvet i alm beton, det tager lidt længere tid, men til gengæld kan du blande betonen selv.

    MVH Frank


  • #14   17. mar 2011 nicolaj M jeg gav for 63 kvm selv nivellerene <--staves. 7500 hos unicon. prøv og giv dem et kald

    så må det være nok med primer hos mig os. vi har alligevel gået en del på det efter det blev lagt så det er vel os slidt lidt på det hehe.. har nogen små steder jeg skal have slibet lidt hvor kæresten har stået med svubberen hvor det ikke er helt så godt


  • #15   17. mar 2011 undskyld 9000 gav jeg for det


  • #16   17. mar 2011 og det var en agresiv fordi det var ud til min garage

  • nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #17   17. mar 2011 ja jeg blander det også selv
    men det kunne jo godt være man kunne have lavet det selv


    ja den pris kan jeg også godt få det til vis jeg tager mere end 4 meter beton


  • #18   17. mar 2011 smart hvis man ku blande det selv men tror ikk...
    men for at bryde den overflade på gulvet så ta en sf flise/sten og så ned på alle fire. hvis man vil spare på en glitter... og hvis man dagen efter man har støbt tager de små sten / flemmingo med en degskraber..


  • #19   19. mar 2011 det kan man godt selv men det er en go ide at have et niveleringsapperat og en såkaldt jutter ved hånden, det skal have hjælp til at ligge sig ud helt nøjagtigt. det er lidt forskelligt hvordan overfladen bliver i forhold til denn type sten der er i og nogle gange er der også forskel fra hvilken betonfabrik man får det fra, nogle gange glitter man overfladen og andre gange sliber man det lige en omgang efter en til to dage afhængig af hvor hurtigt det tører. man behøver ikke altid gøre noget ved det bagefter, udover prime vis man skal ha fliser på, du kan sagtens ligge det ud uden at spartle bagefter. evt små lunker kan oprettes i fliseklæb.

  • #20   19. mar 2011 det er ikke noget men lige selv laver. men vis du bruger en type E sten bliver over fladen pænest

  • #21   20. mar 2011 køb det i tyskland og spar en masse penge.. Jeg har lige selv købt en ordentlig stak poser af det. Det jeg købte er mærket budget og hedder boden-ausgleichsmasse og er billigt men effektivt!

  • #22   20. mar 2011 Claes K. Jeg tror du forveksler flydebeton med flydespartel/selvnivilerende spartel, det er IKKE det samme ;0)

    MVH Frank


  • #23   21. mar 2011 det jeg snakker om er selvniveaulerende beton..

Kommentér på:
flydebeton

Annonce