{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.950 visninger | Oprettet:

Nicklas S
Nicklas S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

El gulvvarme {{forumTopicSubject}}

Da jeg skal til at lave nyt køkken banker jeg gulvet op og isolerer efter kravene. Jeg vil så ligge pex rør ned til senere men som det er nu har vi elopvarmet hus, så indtil jeg får penge til vandbåren gulvvarme skal vi have el. men hva skal man vælge? løst varme kabel eller de måtter man ruller ud og hvor mange watt skal det være 100 eller 150w ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El gulvvarme
  • E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 59
    #1   1. maj 2011 måtter er helt klart nemmest, under klinkegulv i sommerhus har vi 100w det er okay men bruger det også kun for der ikke er fodkoldt

• Nicklas S
    Nicklas S Tilmeldt:
    feb 2009

#2   1. maj 2011 Jeg tænker bare på at der må vel være bedre varmefordeling hvis støber det ned og så skal man ikke have flere arbejds gange når man nedstøber det

• E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

#3   1. maj 2011 vores el-gulvvarme var en devi mener jeg det hed net man "taper" fast oven på færdig gulv inden man ligge klinker på, varmetråden ligger så i det man sætter fliserene fast med.

• E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

#4   1. maj 2011 (link fjernet)

• Nicklas S
    Nicklas S Tilmeldt:
    feb 2009

#5   1. maj 2011 okay tak for hjælpen hvis der er andre der kender noget til det er i velkommen til at rådgive :>)

• Kenneth L
    Kenneth L Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #6   2. maj 2011 Vælg dem på net, det er meget nemmere at ligge ud, da der er noget klister på nettet som gør at det er meget nemmere at ligge.

Afhængig om du skal bruge det til at varme rummet op eller det er til at gøre så der ikke er fodkoldt må du vurdere om det skal være 100 w eller 150 w. Og hvor stort et rum der skal varmes op.

Lig nettet ud og hæld noget selvnivelerende gulv spartelmasse ud over.
    Du må ikke træde på varmekablet, da der kan være sart.

• Manny !
    Manny ! Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 35
    #7   3. maj 2011 Du bør vælge 150W hvis det er et klinkegulv og 100W hvis det er trægulv. Jeg vil foretrække et måttesystem fra DEVI, som flere også har skrevet er det nemt at arbejde med, sørg for at støvsuge gulvet grundigt så måtten klæber ordentlig og ikke løsner sig. (Brug evt, en limpistol til at suplere med) Vælg hellere en måtte der er 1 m2 for lille end en der er for stor, da det er et værre bøvl at få plads til overskydende kabel. Læg gulvføleren i et flexrør du propper af i enden så der ikke kommer beton/lim ind. så kan du altid komme til at udskifte denne. Når du har lagt måtten vil jeg anbefale dig at ofre den halve time det tager for en elektriker at "godkende det" og lave en måling på måtten og udfylde de medleverede papirer så du er sikker på der ikke er nogle skader og du efterfølgende har dokumentation for at det er lagt korrekt.

mvh.
    elektrikeren

• Nicklas S
    Nicklas S Tilmeldt:
    feb 2009

#8   3. maj 2011 Det er en autoiserede elektriker der tilslutter det. Jeg tænker bare på at det er vel nemmere at ligge varme kablerne i betonen så du sparer den arbejdsgang hvor man skal spartle oven på måtten plus at det er nemmere at holde højden på det eksisterende gulv i stuen?

Nicklas

Kommentér på:
El gulvvarme

Annonce