{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.072 visninger | Oprettet:

Hvilket lån? {{forumTopicSubject}}

Som skrevet i tidligere tråd har jeg været et langt bankforløb igennem og står over for et valg af lån imorgen.. Jeg er noget splittet, så søger idéer.

Vores mål med huset er at bo der 5-10 år.

Der optages et lån på 800.000 i kredit forening og et lån jeg ikke kan huske navn på. Her skal de 200.000 dække resten af huskøbet, samt 300.000-350.000 til istandsættelse.
Her er min plan så at få huset vurderet efter forbedringer således at hele lånet kan blive et kreditforeningslån. Hvis dette er muligt? Mener dog at have gjort sådan tidligere.?

Jeg har slev hele tiden tænkt i et variabel lån med renteloft på 5%, men er nu i tvivl. Banken sælger ingen af de lån nærmest siger hun. Der er mest fast forrentet el ren variabel.. HVa siger i..

Der er 700 kr forskel netto pr mdr på de 2 lån pt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket lån?
  • cs c
    cs c Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   20. jul 2011 kursen er typisk lavere på et variabelt forrentet lån, hvilket er derfor at de ikke sælger så mange af dem. Det vil give en lavere ydelse her og nu, men kan øge restgælden på sigt..

• #2   20. jul 2011 Hva med at tá et fast over 10-15 år. Det kræver selvfølig du kan undvære lidt ekstra penge om måneden. Men det er faktisk ikke meget mere man skal betale da renten er lavere. Så afdrager man meget hurtigere.

Jeg lavet mit om fra 5 % fast til 3 %. Jeg skal kun af med lidt over 1000 kr mere om måneden. Med 5% afdraget jeg med en 2500 i kvartalet hvis jeg husker rigtigt. Med 3% afdrager jeg med 8000 kr. så flere penge går ind i sine egne mursten i stedet for renter smiley

Ved dog ikke hvordan kursen ser ud på det nu. Men prøv at la din bank regne på det. Så kan du se hva du kan spare. Det kunne jo være dejligt at blive gældfri på den halve tid ikke? smiley

• Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #3   20. jul 2011 Simon H

Når noget lyder for godt til at være sandt, er det som regel også sådan.

At afdrage et boliglån på den halve tid, pga. en lavere kurs er noget vås. Så lad vær med at bilde folk ind, at de kan afdrage deres gæld på den halve tid, blot de vælger det rigtige lån. Så nemt er det jo ikke med boliglån - Kun hvis du er spåkone, og kan forudsige verdenssituationen 30 år frem ikke? smiley

• #4   20. jul 2011 Det er ikke en laver kurs. Men en lavere rente jeg snakker om. Det er sådan set ligemeget hvordan fremtiden ser ud. Jeg ved hva jeg skal af med i de 15 år om kursen ændre sig eller ej da det er fast smiley

• Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

#5   21. jul 2011 Simon H

Du har ikke styr på lån, og derfor bør du ikke råde folk til at "ta'" noget som helst. Kursen har lige så meget at sige som renten, set over 30 år, som de fleste vælger at have et boliglån over.

Renten er blot én del af hele regnestykket for "købet" af et lån.

• #6   21. jul 2011 Har du overhovedet styr på hva du snakker om? i stedet for bare at beskylde mig for ikke at ha styr på det. Så kom med noget konstruktivt i stedet for?

Hvor er det du mener jeg ikke har ret? smiley

Hva er det som gør jeg vil tabe flere penge?

Jeg er da ligeglad om boligmarked bryder sammen og f1 renten hopper op i 8%. Det berøre ikke mig smiley

Ja de fleste vælger 30 år. Skal jeg sige dig hvorfor? Fordi de fleste har ikke råd til at betale lidt ekstra om måneden for at kunne være færdige om 15 år i stedet for. + at kursen ikke har været attraktiv nok på de 10-15 åriges lån. Men det lån jeg lavet har været over kurs 99. Det må siges at være en fin rente smiley jeg fik så mit 3 % til over kurs 97. Bare efter 1 år står jeg og skylder det samme på huset selvom det koster en masser at konverter lån om smiley

Fact er:

Før fast 5% over 30 år.
    Ca 40.000 kr om året = 1.2 mio over 30 år.

Nu fast 3% over 15 år
    Ca 52.000 kr om året = 780.000 kr over 15 år.

Man er da dum hvis man ikke kan se der er en besparelse smiley Jeg kan netop ikke spå om hvordan fremtiden bliver. Derfor valgte jeg fast 3% over 15 år.

• Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

#7   21. jul 2011 Simon H

Du har ikke styr på din matematik. Det faktum, og dit sprog gør at diskussionen stopper her.

• #8   21. jul 2011 Haha du er jo til grin. Kom nu med noget konstruktivt og hjælp ham med hans spørgsmål. I stedet for at lukke en masser af lort ud. Er du 12 år?

Jeg har nok mere styr på min økonomi end du har. Så kom igen smiley

Det er jo tydligt du bare angriber mig uden at ha det i noget. Du kan ikke engang komme med et eksempel idiot.

Kommentér på:
Hvilket lån?

Annonce