Snydt i boligkøb, Hvad gør vi? {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg købte et hus her for 3 uger siden, og der stod i salgsopstillingen at der var gulvvarme på badeværelset, og der står enda også i tilstands rapporten at der er gulvvarme på badeværelse type A, vand baseret. MEN! der er bare INGEN gulvvarme på badeværelset. sælgeren siger at det er noget ejendoms mægleren har fundet på, og ejendoms mægleren siger at det er noget sælgeren har sagt og han har sælgers underskrift på at sælger har godkendt salgsopstillingen... Men kan det godt passe at ejendomsmægleren kan krybe udenom og at jeg selv skal kontakte sælger? vi har fået indhentet tilbud fra vvs og mure så vi har en ide om hvad det vil koste. skal jeg selv ringe til sælger eller skal man gå direkte til en advokat?
Håber der er nogen der kan komme med et par gode bud.
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 1
jun 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
/A
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
som andre skriver , advokat , det er vejen frem.
Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
Der er jo ikke tale om et lejemål.....
jul 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 8 Svar: 63
(link fjernet)
Ejerndomsmægleren har undersøgelsespligt - og skal undesøge om sælgers oplysninger er korrekte.
Her er et eksempel på en kendelse fra nævnet, hvor mægleren er dømt til at betale erstatning til køber pga. af forkerte oplysninger i salgsmaterialet
http://www.ejendomsmaeglernaevnet.dk/NR/rdonlyres/79C8F0B3-C63E-4E2F-9C88-BC896644B923/0/20100239.pdf
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
I skal have fat i en advokat og det mette vuns!
- Frank
jun 2008
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
(link fjernet)
aug 2011
Følger: 1 Svar: 1
Kontakt i første omgang ejndomsmægleren med disse agumenter og oplys at hvis i ikke kan finde en løsning så må i tage en advokat og køre en sag. Grunden til denne opfordring er at i formentlig ikke for mere en ca 50 % af en ny etablering og med risiko for at selv at komme til at hænge på dele af advokat omkostningerne. Så gå efter så meget i kan i et forlig og er i ikke tilfredese så er der kun at kontakte en advokat..
Mvh/ Morten
Snydt i boligkøb, Hvad gør vi?