8.226 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til Viktualierum.. {{forumTopicSubject}}
Min mand og jeg har lige siden vi flyttede ind i huset, talt om at bygge et Forrådskammer/Viktualierum ude i et hjørne af garagen.
Garagen er ikke isoleret, og da vores konservesdåser og glas med div. ting jo helst ikke skal fryse, skal det lille rum jo isoleres.
Hvordan bærer vi os ad med at bygge sådan et lille rum, såh vi oxo samtidig undgår fugtskader osv. ?
Det handler vel noget om dampspærer osv, og på hvilken side af isoleringen det skal placeres... Detaljeret beskrivelse ønskes, såh vi ikke gør skade på garagen.
dec 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 428
Jeg ville lave et rum, med kraftigt isoleret vægge og loft.
så rummet netop bliver frost frit, evt sætte en lille radiator op, som ikke skal stå på mere end 5 grader.
Man kan godt isolere så rummet bliver frost frit.
ang, vandrør så er det jo rørene, som i sig selv leder frosten vidre
Vandrør sidder som regel på meget udsatte steder helt op af vægge .
Men der er vel ikke vandrør i et viktualie rum i en garage.?
jul 2008
Følger: 1 Boliger: 2 Emner: 9 Svar: 27
Her er der tale om et helt simpelt rum bygget op af leca blokke uden isolering og betongulv, Ingen vand og med 3 staldvinduer.
dec 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 428
http://www.bolius.dk/alt-om/koekken/artikel/saadan-bruger-og-indretter-du-viktualierummet/
http://stuehuse.dk/118+M5f8dd66f945.html
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
den eneste mulighed for det er at grave så langt ned i jorden at varmen derfra holder det frostfrit.
jul 2008
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Man kan ikke lave et uopvarmet rum 100% frostfrit. Man kan lave det næsten frostfrit, men ikke 100%.
Jeg ville også isolere gulvet og sørge for en god kantisolering af fundamentet.
MVH frank
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 631
Smid så en el radiator op som står på 5-10 grader. Så er det frostfrit og isoleret odover gulvet. Men det er hvad jeg ville gøre.
jul 2008
jun 2008
Du isolere jo hele rummet godt, så du kan jo ikke sammenligne det med sidste år. Min ex svigerfar har gjort det samme og han mærkede intet på el-regningen.
jun 2008
Du skal jo læse alt hvad jeg skriver og ikke kun bide mærke i el-radiator. Du SKAL isolere rummet med nye vægge og mere isoleringen på loftet.
jul 2008
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
MVH frank
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 263
Hjælp til Viktualierum..