{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Jesper L
Jesper L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23

Bolig job plan - sidste chance {{forumTopicSubject}}

Husk at regeringen afskaffer boligjob-planen til årsskiftet. Så hvis man gerne vil have lavet håndværker-arbejde og trække arbejdslønnen fra i skat, så er det ved at være sidste chance smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bolig job plan - sidste chance
  • #1   8. nov 2011 Bolig job planen gælder også i 2012 men man har jo et fradrag pr. år jeg tror dog ikke der er ret mange firmaer der har plads til mere arbejde i 2011 ;o)

• Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    sep 2011

#2   8. nov 2011 Der bliver indført et fradrag for energiløsninger i stedet for, men hvis man har flere ting der skal laves, så ville det jo være federe både at få fradrag i år og næste år smiley

• #3   8. nov 2011 Jesper L jeg tror altså du er bagud det var den oprindelige plan men så vidt jeg ved er det droppet for et stykke tid siden da den nye regering ikke kan enes om det... Så de er først klar med det senere næste år...

• Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    sep 2011

#4   9. nov 2011 Jeg tror jeg er ret godt med smiley Boligjobplanen skulle oprindelig eksistere til slutningen af 2013, men bliver afskaffet til nytår. Derefter bliver der indført fradrag for energirenoveringer smiley
    Jeg selv kan da sagtens klemme et par projekter mere ind i år og det kender jeg da flere firmaer der kan smiley

• Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    sep 2011

#5   9. nov 2011 "BoligJobplanen indførte pr. 1. juni fradrag for udgifter til håndværkerløn til boligforbedringer, vinduespudsning, rengøring, børnepasning og havearbejde mv. Pris 1,7 milliarder årligt.

Og selvom den nye regering allerede har meldt ud, at BoligJobplanen afskaffes fra nytår og erstattes af en fradragsordning for energirenovering"

Kilde: HK.dk smiley

• Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    sep 2011

#6   9. nov 2011 "I det nye regeringsgrundlag bebudes det, at servicefradraget fra 31. december 2011 erstattes af en energirenoveringspulje: "Energirenoveringstilskuddet får virkning fra 1. januar 2012 og træder i stedet for den såkaldte BoligJobordning, som nedlægges pr. 31. december 2011."

Kilde: Skat.dk smiley

• #7   9. nov 2011 Se her er hvad skat skriver:
    (link fjernet)

Altså den fortsætter.

Det er rigtig skidt at folk spreder rygter om at den nedlægges. Det kan vi jo takke regeringen for, fordi de skrev i regeringsprogrammet at den skulle nedlægges men den bliver ved fordi de ikke kan blive enige om en ordning omkring energirenovering...

• Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    sep 2011

#8   9. nov 2011 "BoligJobordningen fortsætter i 2012, og det undersøges, om reglerne kan justeres, så incitamenterne til at foretage energirenoveringer styrkes."

Altså, der vil blive fokuseret på energirenoveringer og derfor er det ret sandsynligt at der ikke længere vil være fradrag at hente for andre arbejder.
    Jeg spreder ingen rygter, jeg giver bare folk et godt råd: Slå til nu, hvis du alligevel overvejer at få lavet et stykke arbejde. Det kaldes at fremrykke investeringer, præcis det regeringen prøver at opnå. Hvad er det dårlige ved det?

• #9   10. nov 2011 Der er ikke noget forkert i at fremrykke investeringer men du skrivert "sidste chance" det er jo direkte forkert. Boligjob ordningen kører indtil 31/12 2012 og der indføres løbende en energirenoveringsordning som gælder til og med 2014.

• Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    sep 2011

#10   11. nov 2011 Det er det regeringen lægger op til i deres forslag til finansloven som ikke er forhandlet på plads endnu, ja. Kan du garantere at det bliver vedtaget? Som sagt, hvis man alligevel skal have lavet et stykke arbejde, så ville jeg ikke vente på noget der måske kommer til at ske.

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
  • #12   8. nov 2012 Det kunne godt tænkes at det nu bliver sidste chance snart.

Kommentér på:
Bolig job plan - sidste chance

Annonce