{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.052 visninger | Oprettet:

Vandskade... Suk.. {{forumTopicSubject}}

I går aftes da jeg kommer ud i badet, synes jeg godt nok at det er underligt at der ligger vand uden for bruse "delen" men ok, det er jo sket før, jeg plejer bare at opdage det om morgenen.

Senere på aften, hen ud på natten, lægger jeg mærke til at der er vand på gulvet igen.
Jeg hiver self i vaskemaskinen da jeg tror det er den der er problemet, men finder desværre ud af at vandet kommer fra væggen smiley

Jeg hiver væggen af for at finde ud af hvor fanden vandet kommer fra, og det er tydeligt at det kommer oppe fra.
Jeg springer op i lejligheden ovenpå, selvom min lejer ikke er hjemme, men der er intet at se i køkkenet.
Ned af trappen igen og lyse ind mellem rørene på badet. Jeg kunne ikke se hvor vandet ellers skulle komme fra hvis ikke fra oven. En kammerat dukker op (skide stiv efter en julefrokost i nærheden) og i sin fulde tilstand får han nævnt at det lyder som wcet der løber.

Jeg løber op i lejligheden igen og ganske rigtigt. Vandet i bad delen løber (wc og bad er sep)

Mit spørgsmål: Hvad fanden gør jeg nu ??

Kan jeg håbe på at skidtet tørre nu hvor jeg har vægpladerne af?
Skal jeg kontakte forsikringen ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandskade... Suk..
  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #2   29. dec 2011 Hej Mullle,

Du skal tage kontakt til din forsikring. Da du har haft vandskade er der også stor risiko for fugtskade, som igen giver en rigtig god grobund for skimmelsvamp osv.

Hvad mener du med at vandet i bad delen løber? Er det gået et rør eller hvordan?

Du skal nok tage kontakt til din forsikring og så skal der højst sandsyndling sættes nogle affugtere op.

• #3   30. dec 2011 Mr B

Vores lejer på første salen havde ikke fået slukke for vandet i vandhanen, så det er rendt ud på gulvet.. smiley

Vi har haft en mand ude og kigge (udenom forsikringen) og han er ret sikker på at vi er så heldige at vandet kun er løbet langs rørene fra badet ovenpå til badet nedenunder.

Væggen er stadig nede, så vi har en varmekanon stående hernede og en affugter på førstesalen..

Kan det være nok ?

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

#5   30. dec 2011 Hej Mulle,

Du skal altså huske at anmelde det. Det er ikke fordi du skal være "ond" eller noget, men det er et bevis for dig på at der faktisk er sket en skade fra udlejer.

Alternativt skal du have din udlejer til at underskrive en erklæring om at der er sket en skade. For hvis du nu om et år får konstateret skimmelsvamp eller lignende, så er der ingen der går ind og dækker fordi "skaden aldrig er sket".

Pas nu rigtigt godt på!

• #6   2. jan 2012 Mr.B

Det er mig der er udlejer smiley

• #7   2. jan 2012 Jeg har endelig fået fat i forsikringen, og de fattede ikke en skid af at jeg har pillet væggen ned for at finde ud af hvor vandet kom fra..

Hun fattede faktisk så lidt, at hun vil sende en tømmer ud istedet.. Så nu venter jeg på ham smiley

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

#8   2. jan 2012 Spændende, hold os opdateret smiley

• #9   6. jan 2012 Så har håndværkeren været her.. Han sagde at det ser ud til at vi har været meget meget heldige.. Ingen skader.. Men vi skal lige holde øje med vanden når badet bliver brugt ovenpå smiley

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

#10   10. jan 2012 Nice, der var man heldig.

Kommentér på:
Vandskade... Suk..

Annonce