{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vvs/gulvvarme hjælp
  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #1   5. feb 2012 En ECL styre din fremløbs temp. fra din opvarmnings enhed.
    Hvilket er smart og besparende, men ikke en nødvendighed for at få dit gulvvarme til at virke.

• #2   5. feb 2012 Hmm, okay... Det skal lige overvejes så... Men syns jeg har læst mig frem til at der skal noget "kort" i, og monteres den bare på fremløbs slangen?

På forhånd tak..

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

#3   5. feb 2012 Ja der skal et kort i. Kortet er det der gør det muligt at indkode tidsprogrammer, nat sænkning osv.

Den skal monteres i fremløbet, ja, men ikke på det gulvvarme system, men på din opvarmnings endheds fremløb, så den styre hele huset.

• #4   5. feb 2012 Ahh... Kan den jeg linker til så styrer et helt hus? og hvor får man fat i sån et kort ? smiley

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

#5   5. feb 2012 Ja den du linker til kan godt styre hele huset.

Dem jeg har monteret fulgte kortet med, sammen med fremløbs følger og ude føler.

Men ved ikke om det følger med der, du må prøve at google produktet for at se om det følger med smiley

• #6   5. feb 2012 Har fundet en på nettet uden kort og sokkel <-- ?.. undskyld alle de spørgsmål, men er ikke den store Vvs'er... smiley

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

#7   5. feb 2012 Okay, så er du nød til at finde en anden pakke, ellers vil det ikke funger smiley
    Og det er helt okay, skal nok besvare dem så godt jeg kan smiley

• Lars L
    Lars L Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Svar: 5
  • #9   14. feb 2012 Der var så god hjælp at hente her sidst, så prøver igen smiley

Jeg har naturgas fyr og lige få lavet service på den for små to uger siden... Men igår aftes opdagede jeg at der er en slags overtryks ventil der drypper vand... Den står på ca 3.5 bars tryk, men kan jeg justerer det på ventilen eller er der noget andet der kan afhjælpe det?

På forhånd tak..

• Deniz B
    Deniz B Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Svar: 14
    #10   16. feb 2012 Er det en sikkerhedsventil?

• #11   16. feb 2012 Smider lige et billede op af den når jeg får fri i aften?

• #12   19. feb 2012 Har lavet et fotoalbum nu..

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

#13   19. feb 2012 Det er en sikkerheds ventil du viser os.

På det blå skilt, står der retur eller koldt vand?

For der sidder nemlig altid en på brugs vand siden og en på central varme siden.

Står der koldt vand på skiltet er det en 10 bars sikkerheds ventil.
    Står der retur er det en 2,5 bars sikkerhedsventil.

• #14   19. feb 2012 Der står retur... Men hvordan kan jeg så ændre trykket, det er jo lige omkring 3.5 bar..?

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

#15   19. feb 2012 Nu kender jeg ikke noget til gas fyr, så kan godt være det er 3,5 bars sikkerheds ventil.

Men du kan ikke stille på det tryk, det er fast og betyder, så trykket når op på 3,5 bar så åbner den og lukker vand ud så der ikke opstår overtryk i kedlen.
    Nu ved jeg ikke hvordan det er på gas fyr.
    Men ved på alle andre varme anlæg hvor der fx sidder en 2,5bars sikkerheds ventil, der fylder man kun vand på til 1,5-2 bars tryk, så den ikke drypper. Med mindre alt har været koldt, for når vandet bliver varmet op så udvider det sig og så vil den dryppe.
    Men de kan sagtens være defekte, skifter mange sikkerheds ventiler i løbet af et år.

• Deniz B
    Deniz B Tilmeldt:
    dec 2011

#16   19. feb 2012 Ja, det kommer også lidt an på hvor tit den drypper, den skal jo i princippet dryppe ved overtryk, det viser bare at systemet fungerer som det skal, men hvis den drypper konstant, så kan det godt være den skal skiftes eller evt, prøv at skylle den ren for snavs, eller giv den en et par slag med en hammer, de har det jo med at "sætte" sig.

• #17   19. feb 2012 Der jo 3.5 bras tryk på og hvis det kun er en 2.5 bars ventil.. Hva så? Den drypper kontinuerligt..

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

#18   19. feb 2012 Prøv at tappe lidt vand af, bare ned til en 3 bar og se om det så stopper med at dryppe.

• Deniz B
    Deniz B Tilmeldt:
    dec 2011

#19   19. feb 2012 Okay, men hvorfor kører du med så meget tryk? 1,5 - 2 bar er rigeligt.

• #20   19. feb 2012 Det var efter der har været service på det... Ved ikke hvor jeg skal ændre det...

• Deniz B
    Deniz B Tilmeldt:
    dec 2011

#21   19. feb 2012 Du skal tappe vandet af anlægget imens du holder øje med dit manometer, indtil den rammer omkring 1,5 - 2 bar

• #22   20. feb 2012 Der kan jeg vel bare tappe det fra den ventil? Men vil det ikke bare fyldes op igen?

• Deniz B
    Deniz B Tilmeldt:
    dec 2011

#23   20. feb 2012 Det kan du sagtens, den står kun på det manometeret viser, den kan ikke fyldes op af sig selv medmindre du har en automatisk påfyldning, men går vel stærkt ud fra at du fylder på anlægget manuelt.

• #24   20. feb 2012 Hmm.. Det må jeg prøve.. 1000 tak for hjælpen indtil videre... Vender tilbage når der er noget nyt smiley

Fortsat go dag..

Kommentér på:
Vvs/gulvvarme hjælp

Annonce