{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for El og VVS arbejde
  • #1   20. jun 2008 folk bliver klogere og klogere !

der er sgu mange ufaglærte der går i gang med den slags smiley desværre smiley

• #2   20. jun 2008 Jeg var selv meget i tvivl om, hvad man måtte og ikke da vi købte hus, så gik selv på nettet for at finde reglerne.

Jeg har dog et spørgsmål jeg ikke helt kan komme ind på via det link.

Jeg er ved at renovere mit kontor, vil gerne havde flere stik kontakter osv. må jeg lave riller og føre gliderør til ledningerne og lave huller i væggen også få en elektriker til at føre ledningerne igennem gliderørne og sætte det til det øvrige elnet ?

Gliderør hvis nogen skulle være i tvivl er de røre man kan føre ledningerne i, ved bare ikke helt hvad de hedder. smiley

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 5
    #3   20. jun 2008 Hejsa.
    Ja du må gerne lægge rillerør i vægene selv og du må også trække ledningerne der i.
    Du skal helst IKKE købe rørene i H Nyborg de er for ringe,
    og lad være med at lave skarpe ( 90 gr.) bøjninger.
    Få en elektriker til at montere resten og go arbejdsdlyst

• #4   20. jun 2008 perfekt tak for hjælpen.

• #6   9. jul 2008 hey hejsa ang. det med EL så MÅ DU IKKE selv lave nogle nye installertioner i dit hus ingen trækken kabler eller noget det er kun elektriker der må det!!! har du eksiterne stikkontaker der forsynes af en spændening op til 250 volt må du selv udskifte til nye!! men du må ikke laver ny eller om på din installertion!!!

• #7   9. jul 2008 (link fjernet)

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2008

#8   10. jul 2008 NEEEJ
    Læs hvad der står!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Over 250 volt, du må bare IKKE tilslutte det selv

• #9   10. jul 2008 ja men det ændre ikke på det faktum at en alm. mand ikke på pågenynde nogle former for nye installation i ens hus der er kun en autoriseret installatør der må det!!! da har står til ansvar for det der bliver lavet kender ikke en installatør i midtjylland der vil lade en kunde lave alt kabel træk og grund installertionen og så komme ud go tilslutte strømmen til sidste ->
    Det skal en autoriseret elinstallatør udføre:

Nye installationer i boligen.
    Opsætte halogenlamper (lavvoltbelysning), hvis transformer, lamper og ledninger er købt hver for sig.
    -->Udvide eksisterende elinstallationer i boligen, fx sætte en ny stikkontakt op ved siden af en eksisterende<---.
    Udføre elarbejde i måler- eller gruppetavle i boligen.
    Installere eller udskifte materiel i boligens faste installation med en spænding over 250 volt.
    Installere eller udskifte udendørs afbrydere eller stikkontakter

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2008

#10   11. jul 2008 Det er jo ikke en ny installation men en ombygning.
    Stadig under 250 volt.
    Kender til dato IKKE nogen installatør i midt jylland der
    ikke vil færdig montere hvis du selv har gjort
    forarbejdet

• #11   11. jul 2008 hmm vil stadig men du tager fejl og ved at næsten alle installatør i herning vil sige nej!!!!

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2008

#12   11. jul 2008 JAmen skal vi så ikke stoppe her og sige at jeg selvføldig har r..

Joke...

Hvis man vil være sikker så ring FØRST til en installatør
    og spørg om han vil færdig montere, hvis man selv
    gør forarbejdet.

Men tror det er pga. omsætning i firmaet at de ikke vil i Herning.

• #13   12. aug 2008 Man må sku da trække alle de kabler man vil, bare man overlader TILSUTNINGEN til en aut. kabelindianer!
    MVH Frank

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2008

#14   13. aug 2008 Nemlig JA

• #15   15. aug 2008 hehe vil aldrig give jeg rat men nok mere i tog den med min overmontør!!! men det er stadig hvordan du fortolker SB!!! og hvad elrådet siger så Heder det Nemlig NEJ

Kommentér på:
regler for El og VVS arbejde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce