Indretning af kælderværelse samt skrivebord {{forumTopicSubject}}
Hey BG,
Da jeg lige er flytter hjem til min far, skal jeg have indrettet kælderen, som er mit værelse, da det skal passe mere til mig selv.
Det jeg allerførst har i tankerne, og skal have lavet, er et nyt skrivebord, da det gamle er nået så småt til alt mit grej. (billeder i link)
Her er mine ideer vdr. skrivebordet:
1) Bordets størrelse, skal passe ind i hjørnet, som i vil kunne se på billederne.
2) Bordet bliver lavet af 2x 16mm MDF plader som limes sammen - Limes sammen med trælim, hvor efterfølgende bordet huller så der kan komme dyvler i. (Bliver spartlet til sidst).
3) Bordets farve er jeg usikker om, da jeg ikke ved hvad der ville være bedst til, at få mere "lys" herned i kælderen.
Hvis i kigger på billedet, hvor jeg har tegnet bordet i Sketchup, vil i kunne se, at de "venstre bord" ikke går helt hen til skabet. Dette er pga. den plade jeg køber er 1220x2440x16mm, som giver mig 2x 610x1500x16mm / 2x 610x940x16mm plader. Når de bliver limet sammen, får de tykkelsen 32mm.
Håber virkeligt, at i kan hjælpe mig, for vil helst ikke stå med en kæmpe plade, og ikke kunne lave bordet, da jeg har manglet noget.
Indkøbslisten lyder således indtil videre:
1x MDF plade på 1220x2440x16mm (Evt. en 1220x2440x6mm plader for kabelskjulere)
7x Bordben på 700mm
4x Beslag til samling af de to bordplader
1x Grunder
1x Maling - Stadigt i tvivl om farven
Mit budget er ikke det højeste, også derfor pladen bliver lavet af MDF, så have det gerne i tankerne.
Hilsen
Gerner
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
Følger: 3 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 47
Indretning af kælderværelse samt skrivebord