{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mosaik fliser opsætning
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   16. mar 2010 næ det er såmen ikke så svært de sidder jo på et net , så du skal ikke sætte dem op 1 ad gangen smiley

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #2   16. mar 2010 et net op ad gangen og tilbage og kigge. Ikke bruge fuge kryds.

husk når du skal fuge, er det en god idé at tage et lille område ad gangen og få gjort løbende ordentlig rent.

pøj pøj

• #3   16. mar 2010 Jeg ville fuge størrer områder af gangen, ellers bliver man da aldrig færdig. Måske endda det hele på en gang. Hvorfor i små arealer?
    Når du er færdig med at påføre fugemørtlen, går du tilbage i den ende hvor du startede og begynder med at fjerne overskydende mørtel.

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #4   16. mar 2010 Har desværre tit haft kunder der har taget et alt for stort areal, hvilket medfører at fliserne har været tæt på umulige at gøre rene igen.

Så når det er første gang og det hele kommer til at gå i slowmotion er det med at tage små stykker ad gangen.

• #5   16. mar 2010 Okay.. Tak for jeres svar. Så i mener altså godt at man kan gå i gang med det selv man aldrig har prøvet sådan noget før.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #6   16. mar 2010 det ved jeg ikke om du kan ? du spurgte om det var svært ,og vurderet i forhold til at sætte almindelige fliser op ,er det ikke svært. men hvis jeg skulle have lavet et nyt dyrt køkken ,var det ikke der jeg ville prøve første gang !

• Kenneth L
    Kenneth L Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #7   16. mar 2010 Smurte ca. en halv meter at væggen ind i klæb af gangen.

Og da jeg fugende ca 1 meter af gangen.

• Lars j
    Lars j Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 12
    #8   16. mar 2010 Vær evt opmærksom at den væg du sætter dem op på er helt lige, mosaiker afslører alle ujævnheder.

Go arbejdslyst.

• Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #9   16. mar 2010 når jeg sætter dem op, bruger jeg mit store pudsbræt til at klappet en let omgang så bliver det mest jævnt, men alt det snak med at fuge det, det er ikke nemt at sidde bag en skærm og vurdere hvor hurtigt det vil brænde af. det kommer også meget an på hvilket produkt du bruger, men der er jo stadig en grund til at der er noget der hedder en murer uddannelse, det kan godt være at du kan sætte dem op så det ser fint nok ud, men tit vil resultatet være bedre at få en murer til at gøre det.

• kim p
    kim p Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Svar: 16
    #10   16. mar 2010 Ulrik N lige pracis

• Monk M
    Monk M Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #13   17. mar 2010 Mosaik kan godt være noget øv og sætte op, samt alle de andre fliser på net, problemet kommer når nogle af stifterne sidder skævt på nettet, eller nettet bliver blødt når det kommer i kontakt med den fugtige lim, og der ved synker lidt sammen, sørg for at bruge en lim der er egnet til det, en der er selvbærende, og træk det på med en lille tandspatel.
    Det at fuge det er det mindste problem, en god klat på gummibrættet og klem det godt ind i alle fuger, det tager max 5 min pr væg i et alm køkken, så skal det sidde til det er blevet lidt fast i fugerne, men IKKE er brændt på fliserne, så er det ellers bare og køre det sammen og vaske det over med en hårdt opvredent svamp. når det er gjort, så lad det tørre i en times tid, og så polerer du efter med en tør klud så du fjerner evt fugeslør der kommer på fliserne når de tørrer !
    God arbejdslyst

Kommentér på:
Mosaik fliser opsætning

Annonce