{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.676 visninger | Oprettet:

Jeppe d
Jeppe d
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16

Alternativ til elvarme? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til at flytte ind i et 175m2 2 plans hus. Der er brændeovn og elvarme som eneste varmekilde, hvilket irriterer mig noget. Huset er bygget sådan at hhv. køkken og 2 værelser ligger lidt afsondret fra den varme man kan få ud af brændeovnen. Her bliver jeg altså nødt til at varme med el - eller måske et alternativ?

Jeg er meget interesseret i alternative energiformer - især solfangere, men mangler noget inspiration til hvordan jeg kan få det til at virke i praksis, når der ikke er radiatorer i huset.

Jeg søger således efter alternativer (alternative og konventioneller) til elradiatorerne. nogle forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til elvarme?
  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #1   3. okt 2009 hvis værelserne ligger nede i den anden ende af huset og støder op til en gang kan en varmepumpe være løsningen og ellers et varmefytningssystem oppe på loftet.

• jesper j
    jesper j Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Svar: 34
    #2   3. okt 2009 ja helt klart en varme pumpe

• Jeppe d
    Jeppe d Tilmeldt:
    jun 2008

#3   3. okt 2009 Ja varme pumpe er også faldet mig ind... og lyder måske som den nemmeste løsning. Er dog bange for at jeg bliver nødt til at anskaffe mig 3 stk. da værelserne ligger i den ene ende af huset og køkkenet i den anden.

Ingen mere "alternative" forslag?

Både køkken og værelser er uden overetage, og med ret fladt tag (ca. 15-20%) så tænker konstant solfanger! - men solfangere som jeg kender dem er kun egnet til at koble til varmtvandsbeholder. Men da jeg ikke har radiatorer i huset hjælper det lige fedt på varmen.

• Jeppe d
    Jeppe d Tilmeldt:
    jun 2008

#4   3. okt 2009 Har lige tegnet en hurtig skitse over huset. Det blå er 2plan - resten er 1. Det bkå er fra 87, resten fra ca. 60.
    Det hele er godt isoleret.

Som jeg ser det vil jeg være nødt til at anskaffe mig 3 varmepumper for at få varme i de ønskede dele?

• Jeppe d
    Jeppe d Tilmeldt:
    jun 2008

#5   3. okt 2009 Har lige tegnet en hurtig skitse over huset. Det blå er 2plan - resten er 1. Det bkå er fra 87, resten fra ca. 60. Kan se det er lidt forvrænget, men problemstillingen er nu den samme.
    Det hele er godt isoleret.

Som jeg ser det vil jeg være nødt til at anskaffe mig 3 varmepumper for at få varme i de ønskede dele?

http://tinypic.com/view.php?pic=2lo5egx&s=4

• jesper j
    jesper j Tilmeldt:
    sep 2009

#6   3. okt 2009 jo men de lever en god silokation da de blæser , og derved kommer den varme luft pænt rundt i huset, jeg vil tro du skulle prøve at starte med 2 stk, og se af. de koster jo heller ikke alverden nu om dage, det eneste du skal tage højde for at lav frekvens støj til dine naboer . . da de kan give nogen sener

mvh

• Jeppe d
    Jeppe d Tilmeldt:
    jun 2008

#7   3. okt 2009 Hmm nu har jeg læst en del om varmepumper, og må tilstå at det ser yderst tiltrækkende ud!

Jeg gad dog godt at vide om man kan kombinere varmepumpen med solfanger, eller fx. jordvarme... Syntes dog at såsnart jordvarme eller solfanger kommer på banen er det kun ifb med radiatorer/gulvvarme.

Tænker at jeg vil lave et så komplet system som muligt, da jeg kun ser en vej for el/olie-priserne... OP!

• jesper j
    jesper j Tilmeldt:
    sep 2009

#8   3. okt 2009 og husk nu at vær obs på støj når du køber.. både indvendig blæser og udvendig pumpe...

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 29
    #9   6. okt 2009 Eller det her?! http://www.solarventi.dk/index.htm
    Regner selv med og sætte den næstmindste op i mit udhus/værksted

• jesper j
    jesper j Tilmeldt:
    sep 2009

#10   6. okt 2009 tjek bla denne ud...
    kender flere der har og er rigtig glade for dem, nemt og billig i drift