5.676 visninger
|
Oprettet:
Alternativ til elvarme? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal til at flytte ind i et 175m2 2 plans hus. Der er brændeovn og elvarme som eneste varmekilde, hvilket irriterer mig noget. Huset er bygget sådan at hhv. køkken og 2 værelser ligger lidt afsondret fra den varme man kan få ud af brændeovnen. Her bliver jeg altså nødt til at varme med el - eller måske et alternativ?
Jeg er meget interesseret i alternative energiformer - især solfangere, men mangler noget inspiration til hvordan jeg kan få det til at virke i praksis, når der ikke er radiatorer i huset.
Jeg søger således efter alternativer (alternative og konventioneller) til elradiatorerne. nogle forslag?
jun 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
sep 2009
Følger: 1 Svar: 34
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Ingen mere "alternative" forslag?
Både køkken og værelser er uden overetage, og med ret fladt tag (ca. 15-20%) så tænker konstant solfanger! - men solfangere som jeg kender dem er kun egnet til at koble til varmtvandsbeholder. Men da jeg ikke har radiatorer i huset hjælper det lige fedt på varmen.
jun 2008
Det hele er godt isoleret.
Som jeg ser det vil jeg være nødt til at anskaffe mig 3 varmepumper for at få varme i de ønskede dele?
jun 2008
Det hele er godt isoleret.
Som jeg ser det vil jeg være nødt til at anskaffe mig 3 varmepumper for at få varme i de ønskede dele?
http://tinypic.com/view.php?pic=2lo5egx&s=4
sep 2009
mvh
jun 2008
Jeg gad dog godt at vide om man kan kombinere varmepumpen med solfanger, eller fx. jordvarme... Syntes dog at såsnart jordvarme eller solfanger kommer på banen er det kun ifb med radiatorer/gulvvarme.
Tænker at jeg vil lave et så komplet system som muligt, da jeg kun ser en vej for el/olie-priserne... OP!
sep 2009
dec 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 29
Regner selv med og sætte den næstmindste op i mit udhus/værksted
sep 2009
kender flere der har og er rigtig glade for dem, nemt og billig i drift
(link fjernet)
Alternativ til elvarme?