{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af lån {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt på bar bund, og vil gerne have folks erfaringer indenfor valg af lån og nogle basale ting.

Vi vil gerne købe et hus til 1.500.000 DKK, hvor vi ligger 300 000 i udbetaling.
Vi ønsker at tilbage betale på 20 år
Det skal være fastforrentet lån.

Jeg vil så høre, hvad ville i anbefale til valg af lån. på Danske banks side kunne jeg se at der stod:

3% med kurs XX
4% med kurs XX

Der må vel være en fidus, siden de tilbyder to forskellige rentesatser?

Andre alternativer er jeg åben overfor smiley

Samtidig vil jeg høre om. Det hus jeg kigger på har en gæld på 1.200.000 DKK i den bank jeg optager lånet, har det nogen betydning for lånet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af lån
  • #1   10. jan 2011 Jo lavere kurs jo større kurs tab, så den der er tættest på kurs 100 er den bedste handel, groft sagt...

• #2   10. jan 2011 Jeg det med kursen ville jeg også ha sagt, den laveste kurs bliver dyre at få hjem, der er jo omkostninger ved at tage et lån.

Groft sagt skal der sælges oblogationer svarende til det beløb du skal have, og jo lavere kurs jo mindre får de pr obligation, det bliver der så større omkostninger ved..

Det gamle lån skal jo betales ud, med det nye og det der bliver tilbage beholder sælger..
    Så det skal du ikke spelulere over...

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   10. jan 2011 ring til enten totalkredit eller BRF eller realkredit DK og snak med dem om de 2 forskellige typer....du kan derved få oplyst hvad din ydelse bliver på de 2 lånetyper.

Den "gamle" gæld kan du enten vælge at overtage (lån-overtagelse) eller sige nej til låneovertagelse og etablere et nyt lån. Da renteforhold osv. har ændret sig meget de sidste par år kan det MEGET sjældent betale sig at overtage et gammelt lån

/A

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   10. jan 2011 men ydelsen er jo ikke det eneste der er interesant , fx kan man med fordel konvertere et 4 % til 2 hvis det en gang bliver aktuelt og indfrielses kursen på et 3 vil være lavere ! hvis man skulle få lyst til det ,

Kommentér på:
Hjælp til valg af lån

Annonce