Hjælp til lån til nye vinduer/døre {{forumTopicSubject}}
Hey.
Vi har et 70'er parcel hus, som vi snart har været det hele i igennem. Dog mangler vi vinduer/døre og bryggers.
Vi tog chancen, og fik kreditforeningen ud for at vudere huset, med et lille håb om. Hvis vi fik lavet de sidste ting, så kunne vuderingen stige tilpas så vi kunne låne de 100.000 vores 2 små projekter ville koste. I friværdi.
Grundet krise, faldene huspriser osv. ville det desværre kun blive vuderet til 1,5mill, hvis vi fik lavet de ting.
Men det vil vi kun kunne låne 30.000 i friværdi ved, og derfor langt fra nok til projekterne, desværre.
Vi skulle alligevel til at lægge RD lånet om til et nyt f5 lån, og så havde det ellers været fint at lave det samtidig, for at spare lidt på omkostningerne.
Er ikke så meget inde i diverse lånemuligheder der findes, derfor håbede jeg på lidt hjælp herinde, til at guide os lidt den rigtige vej.
lidt hurtig info om det økonomiske.
Husværdi 1,5mill (efter døre/vinduer)
Skylder RD 1.160.000
ingen boliglån, byggelån eller andet i hus.
Vil spare 1000 efter skat om måneden efter omlægning af RD lån.
Er det nogle billigere alternativer end forbrugslån, som vi ikke er ret glade for, hvis vi skulle låne de 100.000.
Evt. tage de 30 ved RD når vi alligevel lægger om.
Og så finde de sidste 70 i banken, ved et forbrugslån, byggelån, boliglån og hvad de ellers hedder?
Vi vil jo helst ikke ligge mere end de 1000 til lånet, som vi spare efter omlægning af RD lånet. Selvom vi godt kunne ligge mere, ville det være lækkert hvis man kunne forsætte med samme udgifter som før jo.
Ved ikke om det kan lade sig gøre, og snakker selvfølgelig med banken om en evt. fornuftig løsning.
Men da de jo også skal tjene penge, er det vel ikke altid de finder den billigste løsning.
Derfor har jeg det bedst med at forhøre mig lidt omkring, og få lidt idéer og viden om det, inden mødet med banken.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Havde lidt håbet på der fandtes nogle lidt billigere lånetyper i banken. Når det nu er til renovering af hus. Og ikke et egentligt forbrugslån. Men det virker ikke til at jeg skal satse på det.
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
Jeg ville nok indhente nogle tilbud på vinduer og døre, se om det måske kan presses ned i f.eks. 80.000 kr. og dermed er lånebehovet måske endnu mindre. Så ville jeg låne de 30.000 kr. ved RK, og optage et almindeligt banklån for de sidste penge, med et så højt afdrag som overhovedet muligt. Pengene til det mdr. afdrag lyder til, at kunne findes dels ved omlægning af jeres nuværende RK-lån, lidt ved sparet varme/energi, samt hvis I kan nå at få lavet vinduerne inden 1. januar 2012, at kunne få op til 15.000 kr. fradrag for timeudgifterne til håndværkerne. Dvs., at jeres lånebehov vil nærme sig 40-60.000 kr. (alt efter hvordan ovenstående lykkes jer at få hjem!) og dermed vil i næsten kunne afdrage banklånet på omkring 5 års tid.
Når du allerede nu ved, at en kassekredit på 70.000 kr. vil virke for voldsom, og du selv indrømmer at du hellere vil have fast afdrag på din gæld, bør i gå uden om kassekreditten og vælge en løsning, som er holdbar i flere år.
Ovenstående er lidt parametre i kan bruge til banken måske. Det er kun Jer som ved, om i vil kunne finde den smule ekstra penge til at afdrage med hver måned, og om i kan overholde det budget.
Held og lykke.
okt 2011
Tak for alle jeres råd. Det var meget brugbart, inden vi tog i banken.
Det er endt med vi laver vores RD lån om til et f5.
Og tager et boliglån på 4år, så det hurtigt kan blive betalt ud.
Det bliver lækkert med nye vinduer og døre, her til vinter
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
okt 2011
Hjælp til lån til nye vinduer/døre