27. feb 2009 Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 19 Svar: 259
Vandskade {{forumTopicSubject}}
Vi har haft rørbrud i forbindelse med, at vi får fjernvarme lagt ind, og det har dryppet ned lige ved døren mellem stuen og køkkenet. Det er i køkkenet, det har dryppet ret kraftigt ned, men vandet kom også ind på gulvet i stuen.
Nu har vi haft skadeservice ude og se på det hele, og han talte om, at self. får vi et nyt loft og nyt rør, men vi får kun den ene væg i køkkenet malet. Malingen er en, jeg selv har blandet, så den bliver meget svær at ramme nøjagtig igen.
Hvad gør jeg, hvis der bliver farveforskel?
Angående vandet på stuegulvet. Parketgulvet i stuen har løftet sig henne ved døren, men skadeservice mente, at det ville trække sig på plads igen. Og at det gik de ikke ind og lavede.
Kan det godt trække sig på plads?
Og hvis det ikke gør, hvad gør jeg så?
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Den er svær.
For det første er dine dækninger på din husforsikring ret afgørende. Hvis du er dækket for kosmetisk skade SKAL de dække din skade vedr. farveforskel og skal derfor enten lave en maling magen til eller ommale hele din væg. Er du ikke dækket af kosmetisk skade dækker du selv.
Vand på stuegulv....hvis gulvet stadig er ødelagt skal du være HELT sikker på at skadeservice ikke betragter din skade på gulvet som en siv skade, altså vand som er sivet ud over tid....hvis det er dette vil de ofte sige at dette skulle du selv have gjort noget ved. F.eks. ved en defekt termostat på en radiator osv.
Du skal have dokumentation på at dette er en skade som følge af jeres installation og ikke en sivskade....så SKAL de dække det.
/A
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 19 Svar: 259
Jamen de maler kun den ene væg, hvis der så bliver en farveforskel, får jeg 3 vægge i en farve og 1 væg i en anden. Det bør jeg vel ikke acceptere?
feb 2009
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Har du ikke dækning for kosmetisk skade må du se om du kan forhandle dig til penge til maling men så må du acceptere de forskellige farver hvis du ikke får hjælp af forsikringen.
/A
feb 2009
feb 2009
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
MVH Frank
feb 2009
Vandskade